  • 1. Data: 2009-04-24 08:38:55
    Temat: Dotpay, Płatności.pl - W jaki sposób rozliczać ?
    Od: Witold <n...@n...pl>

    Witam,
    Prowadzę DG (VAT) powiedzmy, że sprzedaję oprogramowanie w cenie 15 zł /
    za kod dostępu do serwisu z programem. w swoim sklepie internetowym (mam
    wprowadzony system płatności dotpay) - klientami są osoby fizyczne.
    Rozumiem, że przychód traktuję jako kwotę brutto, natomiast w jaki
    sposób powinienem księgować sprzedaż ? W tej chwili wystawiam każdemu
    klientowi f-re vat na te 15 zł w miejscu dane nabywcy wpisuję dane z
    systemu dotpay - czasami jest to tylko adres email. Zwracam uwagę, że
    pieniądze ze sprzedaży otrzymuję dopiero po wygenerowaniu w dotpay
    polecenia wypłaty - np. w chwili kiedy na koncie pojawi się 1000 zł. Czy
    mój sposób księgowania jest poprawny ? Pomyślalem o f-rze zbiorczej np.
    na 100 kodów opiewającej na 1500 zł brutto i wówczas wypłaciłbym taką
    kwotę z dotpay... Może ktoś z Państwa 'przerobił' podobny temat.

    m.

  • 2. Data: 2009-04-24 08:47:10
    Temat: Re: Dotpay, Płatności.pl - W jaki sposób rozliczać ?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witold wrote:
> [...]
    > klientowi f-re vat na te 15 zł w miejscu dane nabywcy wpisuję dane z
    > systemu dotpay - czasami jest to tylko adres email.

    No to może sprawdź jakie dane są *obowiązkowe* na FV.

    IMHO powinieneś ewidencjonować sprzedaż nieudokumentowaną fakturami i na
    tej podstawie wpisywać do KPiR i ewidencji VAT.

    > Zwracam uwagę, że
    > pieniądze ze sprzedaży otrzymuję dopiero po wygenerowaniu w dotpay
    > polecenia wypłaty - np. w chwili kiedy na koncie pojawi się 1000 zł. Czy
    > mój sposób księgowania jest poprawny ?

    Tymczasem chyba (nie dotyczy mnie to i nie sprawdzałem) powinieneś
    wpisywać do KPiR na koniec dnia.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-04-24 08:49:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    click --> http://tinyurl.com/sprzed-nieudok-fakt

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-04-24 08:56:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witold wrote:
> [...]
    > za kod dostępu do serwisu z programem. w swoim sklepie internetowym (mam
    > wprowadzony system płatności dotpay) - klientami są osoby fizyczne.

    I jeszcze upewnij się czy aby na pewno sprzedajesz ten software w ramach
    DG. Parę dni temu był na ten temat dość obszerny wątek o tytule "Moge
    miec 50% kosztow uzyskania przychodu ?"

    Piotrek