  • 31. Data: 2008-05-06 06:35:12
    Temat: Re: "Mała Księgowość" Rzeczpospolitej i fakturowanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 May 2008 05:56:48 -0700, m_kola napisał(a):

    > OK, odgrzewam temat ale trochę poczytałem i być może wiem chociaż jak
    > zadać pytanie.
    > Mój tok rozumowania jest taki:
    > Jeśli zakupiłem laptopa za kwotę 2299zł brutto to mogę (ale nie muszę)
    > tego dawać do EŚT. Więc chcę dać to zatem dodaję środek trwały z
    > dokumentem np 1/ST/2008. Ponieważ mogę dokonać jednorazowej
    > amortyzacji co robię. Naliczam amortyzację (100%) a następnie
    > wspomniany wcześniej dokument (1/ST/2008) wprowadzam podobnie jak
    > "zwykłe" fv zakupowe. Czy dobrze to rozumiem?

    Niekoniecznie dobrze.
    Nie ma potrzeby tworzenia jakiegokolwiek dokumentu.
    Wpisujesz to po prostu do EŚT pod pozycją nr 1. W KPiR jako dokument
    traktujesz ten wpis w EŚT z numerem np "EŚT 1" Do rejestru zakupów VAT w
    zasadzie jedynym dopuszczalnym dokumentem jest faktura zakupu.

> [...]
    > z czynnościami zwolnionymi
    > 8 - Import usług związany wyłącznie z czynnościami opodatkowanymi
    > 9 - Import usług związany z czynnościami opodatkowanymi i zwolnionymi
    > 10 - Import usług związany wyłącznie z czynnościami zwolnionymi
    > 11 - Import usług zaliczonych do środków trwałych związany wyłącznie z
    > czynnościami opodatkowanymi
    > 12 - Import usług zaliczonych do środków trwałych związany z
    > czynnościami opodatkowaną i zwolnionymi
    > 13 - Import usług zaliczonych do środków trwałych związany wyłącznie z

    2, 3 lub 4 w zależności od tego jaką masz sprzedaż.

    Pozostałe wydatki.

  • 32. Data: 2008-05-06 09:39:06
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 6 Maj, 08:35, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    > traktujesz ten wpis w EŚT z numerem np "EŚT 1" Do rejestru zakupów VAT w
    > zasadzie jedynym dopuszczalnym dokumentem jest faktura zakupu.

    No tak ale właśnie wprowadzenie tego do EŚT tworzy dokument, który
    wymieniłem. O tym samym chyba piszemy;)

    > 2, 3 lub 4 w zależności od tego jaką masz sprzedaż.

    > Pozostałe wydatki.

    Tak też uczyniłem i wszystko wskazuje na to, że jest dobrze ponieważ
    wszędzie gdzie powinno się pojawić w programie to się pojawiło. Dzięki
    za pomoc.