  • 11. Data: 2008-04-24 13:34:46
    Temat: Re: "Mała Księgowość" Rzeczpospolitej i fakturowanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:
    >
    >> kosztował 1884zł netto (dokładnie ;)
    >
    > No to daruj sobie wpisywanie go do EŚT.

    Ale jak nie EŚT to ewidencja wyposażenia obowiązkowo.
    Co za zysk?
    Od ŚT nie płaci się dochodowego przy likwidacji a wyposażenie wchodzi do
    remanentu likwidacyjnego.

    maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2008-04-24 13:37:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ale jak nie EŚT to ewidencja wyposażenia obowiązkowo.
    > Co za zysk?
    > Od ŚT nie płaci się dochodowego przy likwidacji

    Vatu też nie?

  • 13. Data: 2008-04-24 13:47:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Vatu też nie?

    A dlaczego uważasz że nie????

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-04-24 14:04:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > A dlaczego uważasz że nie????

    Pytam tylko.
    Na takich samych zasadach VAT płaci się w przypadku likwidacji od ŚT i od
    wyposażenia?

  • 15. Data: 2008-04-24 15:06:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Pytam tylko.

    A o co konkretnie pytasz???

    > Na takich samych zasadach VAT płaci się w przypadku likwidacji od ŚT i
    > od wyposażenia?

    A czym się dla VAT różni ŚT od wyposażenia w przypadku likwidacji
    działalności?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2008-04-24 17:45:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A o co konkretnie pytasz???

    Masz cztery linijki wyżej.

    > A czym się dla VAT różni ŚT od wyposażenia w przypadku likwidacji
    > działalności?

    To jest odpowiedź na pytanie?

  • 17. Data: 2008-04-24 19:19:54
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 24 Kwi, 15:19, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    > albo "ta opinia ma tylko 4 strony" to przypomina mi sie anegdotka, jak
    > to pewnemu panu profesorowi popsuł się telewizor, magik z serwisu
    > przyjechał, podłubał 5 minut i skasował 200zł. Na protesty, że przecież
    > to był drobiazg serwisant rozpisał fakturę
    > 1. 15zł - lampa
    > 2. 15zł - wymiana lampy
    > 3. 170zł - bo to ja wiem która
    >
    > To taka mała dygresja.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Maddy - z całym szacunkiem ale pytam bo mogę spróbować dowiedzieć się
    czegoś a skoro uczestniczysz w dyskusji to odpowiedz a nie pisz o
    wstręcie do płacenia z czyjąś wiedzę.
    Moje pytanie dotyczy konkretnie programu "Mała księgowość" i brzmi:
    gdzie co i jak powinienem wpisać takie koszty. Proszę o odpowiedź,
    jeśli ktoś będzie miał pytanie z dziedziny, którą ja się zajmuję to
    odpowiem a nie napiszę "zapłać to się dowiesz".
    Jestem zielony w temacie i chcę się czegoś dowiedzieć, nie piszcie, że
    idę na łatwiznę bo nie sądzę żeby każdy z Was potrafił wszystko od
    razu. Być może nie nadaję się na przedsiębiorcę ale żebym się o tym
    przekonał muszę spróbować;)
    Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedź. W jaki sposób w "Małej
    Księgowości" Rzeczpospolitej wprowadzić faktury zakupowe aby poprawnie
    zostały rozliczone i ujęły się we wszystkich ewidencjach.

  • 18. Data: 2008-04-24 22:22:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    m_kola w
    sf.googlegroups.com>:

    > Maddy - z całym szacunkiem ale pytam bo mogę spróbować dowiedzieć się
    > czegoś a skoro uczestniczysz w dyskusji to odpowiedz a nie pisz o
    > wstręcie do płacenia z czyjąś wiedzę.

    Dlaczego na grupie piszesz do Maddy? (juz sie czegos nauczyłeś)

    > Moje pytanie dotyczy konkretnie programu "Mała księgowość" i brzmi:

    Najuprzejmiej przepraszam, ale to jest dokładnie to, o czym było wcześniej
    -- nie zapłaciłes ani złotówki za wsparcie...

    Więc nie miej pretensji do dyskutantów, że nie odpowiadaja wprost na
    _niezadane_ pytania, nie miej pretensji, że odpowiadają w ogóle...

    > gdzie co i jak powinienem wpisać takie koszty. Proszę o odpowiedź,
    > jeśli ktoś będzie miał pytanie z dziedziny, którą ja się zajmuję to
    > odpowiem a nie napiszę "zapłać to się dowiesz".

    Z jakiej to dziedziny -- chciałbym pewnie zadac pytanie, ale nie bardzo
    jeszcze wiem jakie :)

    Czy to Ci czegos nie przypomina?

> [...]
    > idę na łatwiznę bo nie sądzę żeby każdy z Was potrafił wszystko od
    > razu. Być może nie nadaję się na przedsiębiorcę ale żebym się o tym

    Na prawdę uważasz, że podołasz?

    To dlaczego nie zrobiłeś tego, o czym pisał Jarek (3000 postów) :)

    > Pozdrawiam wszystkich i proszę o odpowiedź. W jaki sposób w "Małej
    > Księgowości" Rzeczpospolitej wprowadzić faktury zakupowe aby poprawnie
    > zostały rozliczone i ujęły się we wszystkich ewidencjach.

    Wiesz, ja bym się na Twoim miejscu do programu nie przywiązywał -- co z
    tego, ze wiesz jak to zrobić, skoro nie wiesz dlaczego tak masz zrobić.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2008-04-25 06:07:23
    Od: m_kola <m...@g...com>

    sf.googlegroups.com>:

> [...]
    >
    > Wiesz, ja bym się na Twoim miejscu do programu nie przywiązywał -- co z
    > tego, ze wiesz jak to zrobić, skoro nie wiesz dlaczego tak masz zrobić.

    Kolego, nie mam pretensji do nikogo a tym bardziej, że odpowiada.
    Uważam, że podołam, czy Ty zakładając firmę masz od razu wszystkie
    przepisy i kwestie prawne rozwiązane i gotowe odpowiedzi w głowie?
    Uważam, że podołam bo ciągle się uczę, uczę się bo zadaję pytania i
    czytam.
    Dlaczego tak mam zrobić? Tego też się dowiem, prędzej czy później
    jednak na razie muszę się z papierami wyrobić w czasie i dlatego
    pytam, chociaż może nie do końca wiem jak zadać pytanie.
    Widzę, że dyskusja zeszła na najeżdżanie na mnie przez starych
    wyjadaczy bo pojawił się jeden zielony co czegoś nie wie. Nie na tym
    to wszystko drodzy Państwo polega. Gdyby każdy miał zaprzestać
    działania bo czegoś nie wie to bylibyśmy w epoce kamienia łupanego.
    Proponuję zatem aby dyskusja wróciła na właściwy tor, jeśli nie
    chcecie dać rybki to podajcie wędkę. Odeślijcie do konkretnej lektury
    a nie każcie czytać 3000 postów bo nie wierzę, aby ktokolwiek z Was to
    zrobił za jednym razem.

  • 20. Data: 2008-04-25 06:13:09
    Od: m_kola <m...@g...com>

    sf.googlegroups.com>:

> [...]
    >
    > Wiesz, ja bym się na Twoim miejscu do programu nie przywiązywał -- co z
    > tego, ze wiesz jak to zrobić, skoro nie wiesz dlaczego tak masz zrobić.

    i jeszcze, żeby nie było...
    dziękuję za odpowiedzi takie jak udzielił kolega Jarek Spirydowicz -
    jest to odesłanie do konkretnej lektury nad którą siedzę. Pozdrawiam!