    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 20 Dec 2013 05:23:47 -0800 (PST)
    Subject: Miejsce przechowywania dokumentów księgowych
    From: k...@g...com

    Z tego co słyszałem, to ewentualne kontrole czy to ZUS, czy US, mają miejsce zwykle
    (choć nie zawsze) tam, gdzie są przechowywane oryginały dokumentów księgowych (chodzi
    mi o KPiR, faktury, ewidencje, itd). Zastanawiam się nad skorzystaniem z usług
    pewnego biura rachunkowe i chciałbym przechowywać w siedzibie ich biura dokumenty.

    Mam tylko jedną wątpliwość - czy nie będzie to rodziło jakichś komplikacji, że to
    biuro rachunkowe przechowuje tylko dokumenty z bieżącego roku, a z poprzednich lat
    odsyła klientowi (to znaczy, po zamknięciu roku podatkowego odsyłają klientowi
    dokumenty za ten rok - tak wynika z ich regulaminu)? Czy ZUS lub US może uznać, że
    tak na prawdę dokumentacja przechowywana jest u klienta, a nie w biurze (a co za tym
    idzie zrobić kontrolę w siedzibie firmy)?
    Rozumiem, że tutaj kluczowe znaczenie może mieć fakt, czy to biuro rachunkowe
    poinformuje w jakiś sposób urzędy o zmianie miejsca przechowywania dokumentacji (np.
    aktualizację CEIDG-1)?