  • 1. Data: 2013-12-20 14:23:47
    Temat: Miejsce przechowywania dokumentów księgowych
    Od: k...@g...com

    Z tego co słyszałem, to ewentualne kontrole czy to ZUS, czy US, mają miejsce zwykle
    (choć nie zawsze) tam, gdzie są przechowywane oryginały dokumentów księgowych (chodzi
    mi o KPiR, faktury, ewidencje, itd). Zastanawiam się nad skorzystaniem z usług
    pewnego biura rachunkowe i chciałbym przechowywać w siedzibie ich biura dokumenty.

    Mam tylko jedną wątpliwość - czy nie będzie to rodziło jakichś komplikacji, że to
    biuro rachunkowe przechowuje tylko dokumenty z bieżącego roku, a z poprzednich lat
    odsyła klientowi (to znaczy, po zamknięciu roku podatkowego odsyłają klientowi
    dokumenty za ten rok - tak wynika z ich regulaminu)? Czy ZUS lub US może uznać, że
    tak na prawdę dokumentacja przechowywana jest u klienta, a nie w biurze (a co za tym
    idzie zrobić kontrolę w siedzibie firmy)?
    Rozumiem, że tutaj kluczowe znaczenie może mieć fakt, czy to biuro rachunkowe
    poinformuje w jakiś sposób urzędy o zmianie miejsca przechowywania dokumentacji (np.
    aktualizację CEIDG-1)?

  • 2. Data: 2013-12-20 15:26:05
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-12-20 14:23, k...@g...com pisze:
> [...]
    poinformuje w jakiś sposób urzędy o zmianie miejsca przechowywania dokumentacji (np.

    Nie wiem czy będą komplikacje, ale na takie pytanie powinno właśnie
    odpowiedzieć Ci biuro rachunkowe. Jeśli nie potrafi, albo nie chce, to
    szukaj innego biura.

  • 3. Data: 2013-12-20 18:24:35
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.12.2013 15:26, adam wrote:

    > Nie wiem czy będą komplikacje, ale na takie pytanie powinno właśnie
    > odpowiedzieć Ci biuro rachunkowe. Jeśli nie potrafi, albo nie chce, to
    > szukaj innego biura.

    PRzechowywanie (czegokolwiek) jest osobno platne. MAla firma moze
    wygenerowac kilka/nascie grubych segregatorow rocznie.

    Biura dziela sie na takie, co maja magazyn i w cenach uslugi lub osobno
    sie za to placi i na takie, co oddaja dokumenty.

    Gdy zapowiada sie kontrola, to dokumenty dostarcza sie do biura, i tam
    se siedzi kontrola.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 4. Data: 2013-12-23 18:16:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 20 Dec 2013 05:23:47 -0800 (PST), k...@g...com
    wrote:

> [...]
    pewnego biura rachunkowe i chciałbym przechowywać w siedzibie ich biura dokumenty.
    US zawiadamia o kontroli przedsiebiorce, nie biuro czy skladowisko
    dokumentow. Masz czas aby dokumenty przewieźć z lewa na prawo lub na
    odwrót. US proponuje ze kontrola moze sie odbyc w siedzibie US -
    pewnie te propozycje skladaja malym przedsiebiorcom gdzie ilosc
    dokumentow nie jest wielka 1-2 segregatory/miesiąc bo przy większych
    ilościach ciężko by było zawieźć wszystkie materiały. Dostarczasz
    dokumenty do US i niech sobie siedza i swoja kawe pija a nie Tobie
    glowe zawracaja.

    WAM