  • 1. Data: 2003-03-18 17:34:00
    Temat: Mieszkanie a grunt - stara ulga budowlana
    Od: Blazej<b...@m...com>

    Kupilem na przelomie 2001/2002 mieszkanie u developera, i
    kontynuuje odliczenia ze starej ulgi budowlanej. US stwierdzil jednak
    ze nie wolno mi odliczyc kosztow udzialu w gruncie (przynaleznym do
    mieszkania), gdyz oplata za grunt jest na osobnym rachunku z data
    2002 (umowa wstepna i pierwsze faktury za mieszkanie sa z 2001, ale
    jest tylko pozycja "zaliczka na zakup mieszkania"). US twierdzi ze
    skoro nie moge udokumentowac wydania w 2001 przynajmniej zlotowki
    na sam grunt, to nie mam juz prawa go odliczyc.

    Oczywiscie nie podoba mi sie taka argumentacja - zakup mieszkania
    rozpoczalem w 2001 roku, grunt jest nierozlacznie zwiazany z
    mieszkaniem. To ze wystepuje na osobnym rachunku to "nie moja
    wina". ;-)

    Czy ktos mial moze podobna sytuacje i doszedl do jakiegos
    rozwiazania, albo potrafi cos poradzic? Panie z US mowia zebym prosil
    developera o korekte do faktury z 2001 z rozpisaniem czesci kosztow
    na grunt - developer jednak odmawia, argumentujac ze juz zamknal w
    ksiegowosci rok 2001 i nie moze wystawiac korekt.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-03-20 10:45:32
    Temat: Re: Mieszkanie a grunt - stara ulga budowlana
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-18 18:34, Użytkownik Blazej napisał:

> [...]
    >na grunt - developer jednak odmawia, argumentujac ze juz zamknal w
    >ksiegowosci rok 2001 i nie moze wystawiac korekt.

    Uff, mam tak samo.
    Mieszkanie kupiłam w 2001, w 2002 akt notarialny, w którym jest napisane
    ile za grunt, ile za mieszkanie.
    Pan w US powiedział, że mam złożyć korektę zeznania za 2001 (na drukach
    za 2001 - do dostania w US) z wyjaśnieniem dlaczego tak robię
    (podyktował gdzie i co wpisać w PITie i mniej więcej co w wyjaśnieniu).
    Tyle wiem.
    Jeszcze się nie rozlicząłam, bo walczę z nimi o co innego.
    Możesz wrzucać w starą ulgę koszty np. zakupu parkietu czy płytek?
    Mówili Ci coś?

    --
    Pozdrawiam Botwinka
    PS.U Ciebie: Organization: PomocPrawna.INFO i nie wiesz jak to ugryźć?

  • 3. Data: 2003-03-21 10:25:45
    Od: Blazej<b...@m...com>

    Dzieki za informacje. Mnie rowniez powiedzieli w US ze moge zlozyc
    korekte za 2001, ale zazadali dokumentu potwierdzajacego ze w 2001
    wplacilem okreslona kwote na grunt (i tylko grunt) - a takiego nie
    mam. Jaka kwote wpisalas w odliczeniu za grunt w korekcie za 2001?

    Koszty urzadzania mieszkania z tego co wiem mozna wrzucic w stara
    ulge jesli byly poniesione przed zasiedleniem mieszkania. Po
    zasiedleniu wchodza juz w ulge remontowa. Ale lepiej to jeszcze
    potwierdz w US.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-03-22 19:12:19
    Od: botwinka <b...@o...pl>

    On 2003-03-21 11:25, Użytkownik Blazej napisał:
> [...]
    > wplacilem okreslona kwote na grunt (i tylko grunt) - a takiego nie
    > mam. Jaka kwote wpisalas w odliczeniu za grunt w korekcie za 2001?

    To tak:
    w 2002 po obmierzeniu mieszkania (no wiesz, dowolność interpretacji
    przepisu, że można doliczać 2cm tynku :-((( ) musiałam dopłacić coś ok,
    2,7KPLN. Cała wartość mojego gruntu to 5,8KPLN, czyli za poprzedni rok
    3,1K do korekty (plus wyjaśnienie dlaczego).
    Acha, poszłam do US ze wszystkimi moimi papierami i pomęczyłam
    urzędników, no, w końcu z moich podatków tam siedzą, to niech się wykażą
    :-P i jeden się wykazał.

    > Koszty urzadzania mieszkania z tego co wiem mozna wrzucic w stara
    > ulge jesli byly poniesione przed zasiedleniem mieszkania.

    Jeśli nabyłeś prawa do rzeczonej ulgi, a zdaniem mojego US nie nabyłam,
    bo nie kupiłam w 2001 nic do remontu (czytaj: farby, flizy, parkiet...).

    > Po
    > zasiedleniu wchodza juz w ulge remontowa. Ale lepiej to jeszcze
    > potwierdz w US.

    Już mam. Wymądrzam się teraz w wątku z 7-03 odpowiadając samej sobie ;-)

    --
    Pozdrawiam Botwinka

  • 5. Data: 2003-03-26 23:22:10
    Od: Jarek <j...@p...onet.pl>

    Blazej wrote:
> [...]
    > wplacilem okreslona kwote na grunt (i tylko grunt) - a takiego nie
    > mam. Jaka kwote wpisalas w odliczeniu za grunt w korekcie za 2001?

    chyba jest nas wiecej w takiej sytuacji :-)
    czy nie wystarczy fakt, ze w umowie z developerem jest zapis o tym, ze
    cena obejmuje wybudowanie mieszkania i sprzedaz gruntu? i przeliczenie
    stosunku ceny gruntu do ceny calosci?

    Pozdrawiam

    Jarek