  • 11. Data: 2007-09-10 16:00:16
    Temat: Re: Moge przestac byc VATowcem ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > jak sprzedasz to i doliczysz do ceny vat, który
    > bedziesz musiał odprowadzić do US, więc gdzie tu oszczędność?

    No jak gdzie. Bo nie sprzedam czegos za 100 zl tylko za 10 zl. Nie zaplace
    wiec VATu 22 zl tylko 2,20

    Fantom

  • 12. Data: 2007-09-10 16:01:18
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > I przy najbliższej kontroli bekniecie za to zdrowo obydwoje, jako tzw.
    > podmioty powiązane :)

    Hmm.
    1) Po pierwsze zona to tylko przyklad - moze byc osoba trzecia
    2) po drufie czemu niby jak sa podmioty powiazana to od razu maja przerabane
    ?? Znam wiele firm powiazanych normalnie pracujacych. POWIAZANIE <>
    BEKNIECIE

    Fantom

  • 13. Data: 2007-09-10 16:09:25
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 10-09-2007 o 18:00:16 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl> napisał:

    > No jak gdzie. Bo nie sprzedam czegos za 100 zl tylko za 10 zl. Nie
    > zaplace wiec VATu 22 zl tylko 2,20

    a ograniczenia związane z podmiotami powiązanymi?

    Piotr

  • 14. Data: 2007-09-10 16:17:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-09-2007 o 18:01:18 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przerabane
    > ?? Znam wiele firm powiazanych normalnie pracujacych. POWIAZANIE <>

    Jasne, bo to wyglada tak ze POWIAZANIE => P(BEKNIECIE) -> 0,99 ;)

  • 15. Data: 2007-09-10 16:18:54
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Fantom pisze:

> [...]
    > 2) po drufie czemu niby jak sa podmioty powiazana to od razu maja przerabane
    > ?? Znam wiele firm powiazanych normalnie pracujacych. POWIAZANIE <>

    O ile w myśl przepisów w transakcjach między sobą stosują ceny rynkowe,
    jak chcą przepisy. Przykład z żoną w celu korzystniejszego rozliczenia
    podatku jest akurat tym, czego kontrolerzy będą szukać analizując
    transakcje i jeżeli znajdą coś takiego, to wtedy właśnie będzie
    przerąbane :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl
    www.pupile.info

  • 16. Data: 2007-09-10 16:24:51
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-09-2007 o 18:18:54 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > podatku jest akurat tym, czego kontrolerzy będą szukać analizując
    > transakcje i jeżeli znajdą coś takiego, to wtedy właśnie będzie

    Może nie przerabane, tylko dopłacane x2, a jeśli wartość spora to
    staweczka karna 50%
    się czai, ale i tak szkoda kasy :)

  • 17. Data: 2007-09-10 17:41:05
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > a ograniczenia związane z podmiotami powiązanymi?

    1) Mozna wiedziec z ciekawosci jakie sa ?
    2) No i pytanie czy jezeli ktos cos odemnie tylko kupuje to jest podmiotem
    powiazanym ?? Ja nigdy nic od niego nie kupie.
    3) Jak dzialaja dzisiaj dystrybutorzy ? Kupuja cos w pakiecie duzo tanie i
    potem odpsprzedaja - tak wlsanie chce zrobic

    Fantom

  • 18. Data: 2007-09-10 17:43:00
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > podatku jest akurat tym, czego kontrolerzy będą szukać analizując
    > transakcje i jeżeli znajdą coś takiego, to wtedy właśnie będzie

    Tylko ja tak naprawde moge nic na tym nie zarobic. Nie liczac tego, ze mam
    szanse wiecej sprzedac bo dla kupujacego bedzie taniej. I tylko tak zarobie.

    Ile sensownie mozna opuscic dystrybutorowi oprogramowania za kupno pakietu ?
    30-40 % ?
    Fantom

  • 19. Data: 2007-09-10 17:53:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-09-2007 o 19:41:05 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > 1) Mozna wiedziec z ciekawosci jakie sa ?

    Nie ma ograniczeń sensu stricte, są tylko pokontrolne niestrawności
    podatkowe

    > 2) No i pytanie czy jezeli ktos cos odemnie tylko kupuje to jest
    > podmiotem
    > powiazanym ?? Ja nigdy nic od niego nie kupie.

    Jesłi jest żoną, pracownikiem, wspólnikiem to tak

    > 3) Jak dzialaja dzisiaj dystrybutorzy ? Kupuja cos w pakiecie duzo tanie
    > potem odpsprzedaja - tak wlsanie chce zrobic

    No to spoko, tylko nie handluj z żoną, pracownikiem czy wspólnikiem.
    A jeśli już handlujesz, to stosuje ceny rynkowe

  • 20. Data: 2007-09-10 20:58:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Fantom wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    > Ile sensownie mozna opuscic dystrybutorowi oprogramowania za kupno pakietu
    > ? 30-40 % ?
    > Fantom

    Ile by nie było, jeżeli US będzie miał inne zdanie, to swoje naliczy. I albo
    ty skorygujesz po myśli US (przy czym to ci się nie zrównoważy wyższym
    KUPem "dystrybutora", bo korekta wartości transakcji będzie dotyczyła tylko
    jednej strony), albo będziesz się długo, namiętnie i z niewiadomym skutkiem
    sądził z US.

    Ale ja widzę jedno sensowne wyjście: założyć spółkę cywilną. SC jako nowy
    podmiot ma *chyba* limit liczony od nowa ...

    p. m.