  • 1. Data: 2007-06-20 16:56:38
    Temat: Motocykl na firmę
    Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

    Czy jako jednoosobowa firma mogę wziąć w leasing motocykl? I czy mogę zaliczyć
    do kosztów uzyskania przychodu koszty eksploatacyjne motocykla?
    Pzdr.
    RR :-)

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000751-0, 2007-06-20
    Przetestowano na: 2007-06-20 18:56:49

  • 2. Data: 2007-06-20 19:34:39
    Temat: Re: Motocykl na firmę
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 20 Cze, 18:56, Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> wrote:

    > Czy jako jednoosobowa firma mogę wziąć w leasing motocykl? I czy mogę zaliczyć
    > do kosztów uzyskania przychodu koszty eksploatacyjne motocykla?

    Skoro będzie służył Ci uzyskaniu przychodu, czemu nie :)
    Toż to taki środek transportu, jak każdy inny (prawie ;P)

    Uważaj tylko na VAT. W tym przypadku nie ma prawa do odliczenia, choć
    znam firmę, która "dyskutuje" o tym z fiskusem już na poziomie sądu ;)

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-20 20:11:27
    Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

    > Skoro będzie służył Ci uzyskaniu przychodu, czemu nie :)
    > Toż to taki środek transportu, jak każdy inny (prawie ;P)

    Dzięki. Właśnie tego nie byłem pewien.

    > Uważaj tylko na VAT. W tym przypadku nie ma prawa do odliczenia, choć
    > znam firmę, która "dyskutuje" o tym z fiskusem już na poziomie sądu ;)

    To mnie akurat nie dotyczy.

    Serdecznie pozdrawiam.
    Radek :-)

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000751-0, 2007-06-20
    Przetestowano na: 2007-06-20 22:11:38

  • 4. Data: 2007-06-20 21:58:49
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    >Uważaj tylko na VAT. W tym przypadku nie ma prawa do odliczenia, choć
    >znam firmę, która "dyskutuje" o tym z fiskusem już na poziomie sądu ;)

    Zamiast tego trzeba kupić motorower z "wiekszym silnikiem" :) VAT wtedy już
    w kieszeni zostanie :)

  • 5. Data: 2007-06-21 07:15:38
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zamiast tego trzeba kupić motorower z "wiekszym silnikiem" :) VAT wtedy
    > już w kieszeni zostanie :)

    Hmm, tylko gdzie znajdzie sie taki salon, ktory sprzeda powiedzmy R1 jako
    motorower z "wiekszym silnikiem" ;)
    No bo chyba papiery musialyby juz swiadczyc o tym, ze to motorower, a nie
    motor, chyba ze sa jakies inne sposoby to chetnie przeczytam, jako ze tez
    czeka mnie taki zakup na firme ;) Przyznam szczerze, ze nawet nie pomyslalam
    o tym ze moga byc jakies sposoby na VAT w takim przypadku, no ale jesli sa
    to jasne ze trzeba skorzystac.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 6. Data: 2007-06-21 17:01:59
    Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

    > Hmm, tylko gdzie znajdzie sie taki salon, ktory sprzeda powiedzmy R1 jako
    > motorower z "wiekszym silnikiem" ;)

    O R1 nie myślałem. Raczej jakiś mały cruiser (Kawasaki EL 250) :-)

    > Przyznam szczerze, ze nawet nie pomyslalam o tym ze moga byc jakies sposoby na
    > VAT w takim przypadku, no ale jesli sa to jasne ze trzeba skorzystac.

    Całe kombinowanie z VATem odpada - ja mam indywidualną praktykę dentystyczną, a
    ztcw, to lekarze nie mają prawa do zwolnienia z podatku VAT :-(

    Pzdr.
    Radek :-)

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000751-2, 2007-06-21
    Przetestowano na: 2007-06-21 19:02:06

  • 7. Data: 2007-06-21 17:48:13
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@N...SPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > O R1 nie myślałem. Raczej jakiś mały cruiser (Kawasaki EL 250) :-)

    No ja raczej o czyms z wieksza pojemnoscia ;), trzeba stare juz suzuki
    wymienic na nowszy model, a nie widze przeszkod zeby na firme nie wziac:)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 8. Data: 2007-06-21 20:07:48
    Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

    > No ja raczej o czyms z wieksza pojemnoscia ;), trzeba stare juz suzuki
    > wymienic na nowszy model, a nie widze przeszkod zeby na firme nie wziac:)

    Rozumiem, że juz masz firmowy motocykl. Prowadzisz coś w rodzaju "Ewidencji
    przebiegu pojazdu i kosztów eksploatacji (samochodu)"? Ja obecnie jeżdżę
    samochodem (umowa użyczenia) i koszty (wprowadzane do PKPiR) obliczam na
    podstawie zapisów prowadzonych w ww. książeczce. Czy w przypadku motocykla
    można/trzeba prowadzić coś podobnego?
    Pzdr.
    RR :-)

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000751-2, 2007-06-21
    Przetestowano na: 2007-06-21 22:07:55

  • 9. Data: 2007-06-22 06:15:28
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    > Rozumiem, że juz masz firmowy motocykl.

    No wlasnie na razie tylko prywatny, ale przymierzam sie do zakupu firmowego.

    > Prowadzisz coś w rodzaju "Ewidencji przebiegu pojazdu i kosztów
    > eksploatacji (samochodu)"?

    Takie zapiski prowadzi sie jesli uzywasz prywatnego (samochodu) do celow DG,
    ja poki co prowadze cos takiego , ale na samochod wlasnie prywatny. Na
    motocykl na razie nie, bede sie zastanawiac nad tym jak juz zakupie na firme
    ;)

    --
    pozdr,
    ewka

  • 10. Data: 2007-06-22 11:38:11
    Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

> [...]
    > motocykl na razie nie, bede sie zastanawiac nad tym jak juz zakupie na firme

    Dzięki.
    Ja zastanawiam się nad rozwiązaniem, które będzie dla mnie najbardziej
    korzystne. Nie chcę amortyzować, a wszystkie koszty eksploatacji uznać za koszt
    uzyskania przychodu. Czyli najlepiej (chyba) - leasing, albo zakup taniego
    używanego (na www.mobile.de EL 250 w dobrym stanie można kupić już za 750
    Euro!!!).

    Radek :-)

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000751-2, 2007-06-21
    Przetestowano na: 2007-06-22 13:38:18