  • 1. Data: 2007-06-20 18:32:49
    Temat: Jak opodtkować działalność- pytanie poglądowe
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    Witam,
    Myśle o założeniu działalności gospodarczej - małego punktu ksero +
    bindowanie oprawa prac lic, oraz wszelkiej maści artykułów FMCG typu
    małe napoje, paczkowane słodycze, inne takie które będą mogły sie
    sprzedać. Budynek w którym mam mieć tą działalność ma służyć w
    przybliżeniu tylko 300 stu studentom :-) to wiąże sie dla mnie ze
    sporym ryzykiem gospodarczym dlatego chce płacić możliwie najmniejsze
    podatki. Rozważam następujące rozwiązanie:
    W okresie pilotażowym chce zarejestrować działalność na tatę który
    jest policjantem i mógłby ją prowadzić za zgodą komendanta.
    Czy w takim przypadku odpadają mi koszty ZUS-u Taty który przecież
    opłaca jego pracodawca.
    Co sie stanie w momencie kiedy Tata będzie emerytem jakie będą składki
    do pokrycia?
    Czy jeśli opodatkuje działalność w formie karty podatkowej to będe
    miał możliwość jej zawieszenia? w miesiącach wakacyjnych kiedy
    przecież nie przyjdzie mi tam żaden student.
    Czy wówczas (w okresie zawieszenia) nie będzie istniało ryzyko tego że
    ZUS naliczy mi ubezpieczenia?Czy sytuacja zmieni się kiedy Tata będzie
    już na emeryturze?

    Bardzo proszę was o opinie gdyż jak widać nie orientuje sie w tych
    zagadnieniach :-)

  • 2. Data: 2007-06-21 16:48:06
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    Różnica pomiędzy ZUSem w DG osoby zatrudnionej, a niezatrudnionej (przez
    pierwszy rok działalności) jest niewielka - przez rok się płaci z 170zł
    (zdrowotne, każdy przedsiębuiiorca płaci, niezależnie od tego, czy jest
    oprócz tego zatrudniony) + 80zł (em. + rent. - to byś Ty musiał płacić). 80
    zł to nieduża różnica, biorąc pod uwagę ryzyko.

  • 3. Data: 2007-06-22 13:01:04
    Od: "belelok" <b...@o...pl>

    Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oprócz tego zatrudniony) + 80zł (em. + rent. - to byś Ty musiał płacić).
    > 80 zł to nieduża różnica, biorąc pod uwagę ryzyko.

    Zdrowotne nie 170 zł ale 190,52 zł

  • 4. Data: 2007-06-22 19:11:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    belelok wrote:

    > Zdrowotne nie 170 zł ale 190,52 zł

    Jego kalkulator odejmuje dodatkowo
    te dwadzieścia złote z haczykiem.
    Tych społecznych też jest 103,24zł a nie 80zł.

  • 5. Data: 2007-06-24 14:54:44
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > Jego kalkulator odejmuje dodatkowo
    > te dwadzieścia złote z haczykiem.
    > Tych społecznych też jest 103,24zł a nie 80zł.

    Po prostu brałem kwoty sprzed kilku miesięcy. Te 20 zł to raczej nieduża
    różnica.