  • 1. Data: 2005-04-29 12:39:18
    Temat: Mozna wrzucic do rejestru VAT ale nie wrzucac do KPiR?
    Od: "Fasola the champion" <f...@b...pl>

    Heello!

    Jak to jest z kosztami, czy mogę niechcieć pewnych wydatków uznawać
    za koszt (czyli wpisywać do KPiR), ale chcieć odzyskać zapłacony VAT
    (czyli ładować do rejestrów)?

    Czy są jakieś przeciwskazania?

    --
    pozdrawiam
    zafrapowany Fasola

  • 2. Data: 2005-04-29 12:56:59
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Jak to jest z kosztami, czy mogę niechcieć pewnych wydatków uznawać
    > za koszt (czyli wpisywać do KPiR), ale chcieć odzyskać zapłacony VAT
    > (czyli ładować do rejestrów)?

    Nie mozesz. VAT od kosztow nie bedacych KUP nie podlega odliczeniu.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 3. Data: 2005-04-29 20:44:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2005, Plissken wrote:

> [...]
    >+
    >+ Nie mozesz.
    >+ VAT od kosztow nie bedacych KUP nie podlega odliczeniu.
    ^^^^^^^^^^^^

    IMHO pytanie jest trochę niedokładnie postawione... a komentarz
    też :) Masz na myśli "nie *dających się zaliczyć* w KUP" czy
    "nie *zaliczonych* w KUP" ?

    W ustawie jest dość wyraźnie:
    +++
    2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie
    nie mogłyby być
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów
    o podatku dochodowym
    ---

    Czyli jeśli ktoś nie chce uznać za koszt nie dlatego że się
    obawia interpretacji :) (że to NIE koszt) ale tylko dlatego
    że *nie chce*... (allbo dajmy na to - zapomniał :) to IMHO
    ustawa nie zabrania.
    Co miałoby przemawiać przeciw ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-04-30 08:28:21
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
> [...]
    > obawia interpretacji :) (że to NIE koszt) ale tylko dlatego
    > że *nie chce*... (allbo dajmy na to - zapomniał :) to IMHO

    Zasadniczo nic, prócz ewentualnego zarzutu US, że podatnik celowo zaniża
    koszty, bo chce w ten sposob ukryć nieksięgowane przychody.
    Czyżby ten wątek był odpryskiem postów typu "Dam koszty"? W rejestrach
    zakupów VAT nie ma opisu "zdarzenia gospodarczego", a w księdze pozycje
    "consulting", "doradztwo", itp. - rzucają się w oczy.

    EWa

  • 5. Data: 2005-04-30 09:33:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Apr 2005, Ero Walensdorf wrote:

    >+ > Co miałoby przemawiać przeciw ?
    >+
    >+ Zasadniczo nic, prócz ewentualnego zarzutu US, że podatnik celowo zaniża
    >+ koszty, bo chce w ten sposob ukryć nieksięgowane przychody.

    Acha.
    Przyznaję iż taki "zarzut" był opisywany na grupie, ale podstwy
    prawnej też nikt nie podał :) tudzież mało przekonujący jest:

    >+ Czyżby ten wątek był odpryskiem postów typu "Dam koszty"? W rejestrach
    >+ zakupów VAT nie ma opisu "zdarzenia gospodarczego", a w księdze pozycje
    >+ "consulting", "doradztwo", itp. - rzucają się w oczy.

    ...jeśli "ukrywaniu kosztów" ma służyć logika ukrywania *znaczących*
    dochodów (no bo dochodu 200 zł to nie ma sensu ukrywać - i tak je
    potencjalny ukrywający przeje :]) to to muszą być *znaczące* koszty.
    A takie to w ewidencji VAT rzucają się w oczy przez wystawanie
    cyferki (lub cyferek) z kolumny ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-05-02 13:44:22
    Od: "Fasola the champion" <f...@b...pl>

    "Ero Walensdorf" <w...@w...pl> wrote in message

    > Czyżby ten wątek był odpryskiem postów typu "Dam koszty"?
    Fasola ani nie sprzedaje ani nie kupuje kosztów. Fasola chciałby po
    prostu dostać kredyt w banku, a te wymagają "papierowych dochodów",
    czyli dochodów netto widocznych na PIT-5. Ale Fasoli żal płacić podatek
    VAT od _ewidentnych_ kosztów jego działalności. Stąd pytanie.

    --
    pozdrawiam
    Fasola z kosztami

  • 7. Data: 2005-05-04 11:01:52
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d55ari$5j9$1@news.onet.pl>,
    "Fasola the champion" <f...@b...pl> wrote:

> [...]
    > czyli dochodów netto widocznych na PIT-5. Ale Fasoli żal płacić podatek
    > VAT od _ewidentnych_ kosztów jego działalności. Stąd pytanie.

    W rozporządzeniu dotyczącym KPiR masz przewidziany taki przypadek.
    Minister napisał, że wszystko w porządku, jeśli brak wpisu powoduje
    zwiększenie podstawy opodatkowania - z wyjątkiem pominięcia/zaniżenia
    zakupów towarów na handel, surowców i kosztów robocizny.
    A co do VAT, to popieram Gotfryda.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.