  • 11. Data: 2006-05-11 20:54:12
    Temat: Re: NIP-UE - ile to kosztuje i z czym sie to je?
    Od: "STACHUrka" <s...@i...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > Oczywiście możesz prowadzić handel z Unia bez NIP unijnego (literki
    > możesz sobie wtydy sam dopisac, a jakże) tyle że wtedy nie masz prawa
    > do sprzedawani i kupowania ze stawką 0%.
    > Za każdy przywilej trzeba płacić a akurat w tym wypadku koszt jest
    > pomijany. O co Ci właściwie chodzi?

    A widzisz i to zmienia postac rzeczy pierwsze slysze o tym czyli jak np chce
    zawiazac wspolprace z firma i sprowadzac towar ktory ma tylko jedna stawke
    np jakies tam 16% VAT to nie musze zglaszac sie po euronip i nic mi za to
    nie grozi?
    Tzn nie powiedza mi za jakis czas ze nie mam tego zgloszenia i musze
    zaplacic kare ?
    Bo mnie wlasnie taka opcja interesuje

    --
    STACHUrka
    stachurka__@__inss.pl

  • 12. Data: 2006-05-11 21:49:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 May 2006, STACHUrka wrote:

    > zawiazac wspolprace z firma i sprowadzac towar ktory ma tylko jedna stawke
    > np jakies tam 16% VAT to nie musze zglaszac sie po euronip i nic mi za to
    > nie grozi?

    ...oczywiście to że 22% polskiego VAT wypadnie doliczyć do kwoty netto
    już powiększonej o 16% - czyli +16% VAT niemiecki i 26% VATu polskiego
    (licząc od netto), razem 41,5% podatków - to ci pasuje?
    Tak, ten "doliczony" VAT z FW można odliczyć - doliczy się go raz jeszcze
    przy sprzedaży własnego towaru ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2006-05-12 09:59:35
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > babraniny, ile jest w tym prawdy?
    >
    > Czy to jest taka zaleznosc NIP wyglada tak 123-456-78-90 a EuroNIP
    > PL1234567890 ?
    >
    > A jesli jest tak jak pisze to czy nie mozna bylo zmienic wszystkich numerow
    > NIP w polsce na numery Euro z prefiksem PL a zobligowac do stosowania tylko
    > tych ktorzy nawiazuja stosunki handlowe z krajami unii, natomiast tych
    > ktorzy tylko handluja w polsce pozostawic w spokoju i dac wolna reke,(tzn
    > mozesz z PL ale nie musisz) czy te dwie literki sa az trudna i powazna
    > zmiana ze trzeba skladac wnioski i uruchamiac kolejna biurokratyczna

    Zbyt piekne aby mogło być prawdziwe. W naszym pięknym kraju najpierw należy
    narobić problemów a potem można je ewentualnie przez następne lata rozwiązwać (
    albo i nie )

  • 14. Data: 2006-05-21 15:27:37
    Od: "STACHUrka" <s...@i...pl>

> [...]
    > Tak, ten "doliczony" VAT z FW można odliczyć - doliczy się go raz
    > jeszcze przy sprzedaży własnego towaru ;)

    niekoniecznie mi pasuje tylko czasami sa takie sytuacje w interesach ze
    trzeba zrobic cos jednorazowo a i kwoty sa czzasami nieistotne a liczy sie
    jedynie czas, a jak sie u nas w urzedach zalatwia kazdy wie, natomiast
    interesy mozna robic(wystawiac i otrzymywac FV) takze w swieta i niedziele
    Tylko tak gdybam teoretycznie... :)
    A pytanie jest czy ONI czyli US nic mi nie zrobia a to ze zap[lace wiecej
    podatku to juz moja wolna wola takiego zakazu chyba nie ma, wiem ze jak za
    malo to odsetki i kary etc. a co jak zaplace za duzo?
    --
    STACHUrka
    stachurka__@__inss.pl

  • 15. Data: 2006-05-22 08:41:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 May 2006, STACHUrka wrote:

    > A pytanie jest czy ONI czyli US nic mi nie zrobia a to ze zap[lace wiecej

    :)

    > podatku to juz moja wolna wola takiego zakazu chyba nie ma, wiem ze jak za
    > malo to odsetki i kary etc. a co jak zaplace za duzo?

    Teoretycznie US może w niektórych przypadkach wydać decyzję o nadpłacie
    (a tym samym zwrocie części podatku).
    Ale jak przepis stanowi że "podatnik ma prawo" (a przepis o odliczaniu
    VAT tak stanowi) to znaczy że tylko jak chce skorzystać z tego prawa
    (przymusu nie ma) to obniża podatek.
    IMO nie stanie się nic.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd