    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: NNW dla grupy pracownikow
    Date: Thu, 29 Jan 2004 08:53:38 -0000

    Witajcie.

    Czy mozecie poradzic w jaki sposob skonstruowac umowe ubezpieczenia NNW aby
    ubezpieczyc tylko czesc pracownikow firmy a moc przy tym wliczyc ja w koszty
    prowadzenia dzialalnosci (KUP)? Obawiam sie o interpretacje US, ktory
    prawdopodobnie stwierdzi jednak, ze jest to swiadczenie na rzecz pracownika
    i trzeba to bedzie wliczyc w przychod i opodatkowac. Istnieje nawet
    mozliwosc ubezpieczenia ryczaltem (zaproponowana przez ubezpieczyciela:-) -
    bez wymieniania konkretnych osob... Ale watpliwosc pozostaje.

    Natomiast dla mnie takie ubezpieczenie jest oczywiste - pracownicy pracuja w
    trudnych warunkach i ubezpieczenie ich jest zwiazane z charakterem
    prowadzonej dzialanosci - po prostu w razie wypadku (odpukac) sprawa
    leczenia itp. swiadczen nie stanowi problemu. Dodatkowo odbiorca uslug
    subtelnie sugeruje wymog takiego ubezpieczenia, wiec chcac nie chcac, jezeli
    mam nadzieje dalej swiadczyc usluge bede musial ludzi ubezpieczyc.

    Licze na Wasza pomoc.

    Pozdrawiam
    ŁG