    From: Ania <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nadplacilem podatek przez pomylke
    Date: Tue, 08 Apr 2008 19:29:50 +0200

    one pisze:
    > 1 os DG, KPiR, rozliczenie miesieczne.
    >
    > Na skutek nie wbicia do Malej Ksiegowosci aktualnych skladek do ZUS,
    > nieswiadomie zaplacilem w styczniu i w lutym za duzo zaliczki na pdof. Blad
    > wykrylem dopiero teraz. Pytanie - co mam zrobic? Co z ponizszych mam
    > uczynic:
    > 1. Po prostu przy wplacie zaliczki za marzec zaplacic mniej (odjac
    > wczesniejsza naplate)?
    > 2. Zglosic sie do US z wyjasnienieami?
    >
    > Jak wiadomo PIT-5 juz sie nie sklada, wiec czy musze wykonac pkt 2 czy
    > wystarczy pkt1?
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz

    ja mialam ostatnio podobnie, tyle, ze zapomnialam wprowadzic jednej
    faktury w lutym... pani na infolini skarbowej (tak przy okazji
    223303330) poinformowala mnie, ze mam wprowadzic fakture poprawnie,
    ksiegi maja byc rzetelne i prowadzone poprawnie... a nadplata wyjdzie na
    koniec roku, a w kolejnych miesiacach normalnie... zadnego odliczania na
    wlasna reke, wyjasnien nie ma do czego skladac, dopiero na koniec roku
    do zeznania

    wiec pozostaje wpisanie skladek... z odpowiednim numerkiem i poprawienie
    numerków na pozostalych dokumentach

    jesli cos zle zrozumialam, albo zapisalam... prosze mnie poprawic ;)

    pozdrawiam