  • 1. Data: 2008-06-05 08:39:07
    Temat: Nagroda w konkursie fotograficznym
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Czy ktoś może podać jednoznaczną odpowiedź dotycząca opodatkowania
    (czy, ile, w jakim trybie i na podstawie których art. ustawy o PIT)
    nagrody rzeczowej (cennej) uzyskanej w międzynarodowym konkursie
    fotograficznym (a więc z dziedziny sztuki), którego warunki
    (regulamin) podlegają prawu holenderskiemu (jest tam wzmianka, że
    podatki reguluje nagrodzony). Nagrodzony nie ruszał się z PL, jego
    praca była wysłana na konkurs elektronicznie, a nagroda nadeszła DHL.

    Z góry dziękuję,

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 2. Data: 2008-06-05 13:19:05
    Temat: Re: Nagroda w konkursie fotograficznym
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Telesfor Baudot wrote:
> [...]
    > holenderskiemu (jest tam wzmianka, że podatki reguluje nagrodzony).
    > Nagrodzony nie ruszał się z PL, jego praca była wysłana na konkurs

    Ile jest warta ta nagroda?

  • 3. Data: 2008-06-05 20:15:50
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:g28p4b$ql6$1@inews.gazeta.pl...

    > Ile jest warta ta nagroda?

    Jakieś 2000 EUR...

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 4. Data: 2008-06-06 01:18:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Telesfor Baudot wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:g28p4b$ql6$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakieś 2000 EUR...

    nagroda zagraniczna jest traktowana jako przychód z innych źródeł i
    doliczysz ją na koniec roku do swojego pit w kategorii inne przychody i
    tak od całości policzysz podatek do zapłacenia.
    Co ci wyjdzie do dopłaty to będziesz musiał dopłacić

    Nie jestem tylko pewny czy teraz nie musisz wpłacić jakiejś zaliczki.
    Gotfryd! Do tablicy! Ty jesteś dobry w zaliczkach.

    No i poszukaj w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiędzy
    polską i holandią czy przypadkiem nie ma jakiegoś zwolnienia.

    I tam też poszukaj czy w Holandii musisz zapłcić od tego podatek. Pewnie
    nie. To ci powinien organizator powiedzieć bez problemu.

    Dziennik Ustaw mogę ci podać, ale taki dobry to juz nie jestem zeby mi
    sie chcialo to czytac.
    Dz.U. Nr 216, poz. 2120 Rok 2003