  • 11. Data: 2007-07-11 23:32:20
    Temat: Re: Nazwa firmy w odbiorcy na f-vat, czy moze byc nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jul 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > "Brak na fakturze nazwy firmy, gdy jest to osoba fizyczna prowadząca
    > działalność gospodarczą, w żadnym razie nie powoduje, że faktura jest
    > nieprawidłowa (tak Urząd Skarbowy w Siedlcach w piśmie z 19 lipca 2006 r.,
    > 1426/US210/MK/ 443-22/06)."

    ...no i?
    Faktura jest prawidłowa, czego nie podważałem, a sprzedawca jest
    dalej w plecy o wartość obrotu która mu "liczy się do kasy".
    Jak ma połowę roku i 25 000 sprzedaży dla OF to na takiego
    typka będzie krzywo patrzył (i słusznie :)).
    Toż tłumaczę, że Tristan dawno temu już na takich "gospodarczych
    inaczej" marudził! - i tylko tyle.
    IMHO można jeszcze próbować brać oświadczenie od kupującego, ale
    to też papierkologia :]

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-07-12 06:52:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-07-2007 o 01:32:20 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > [...]
    >
    > ...no i?

    ..nic :) Nie piłem bezpośrednio do tego co napisałeś,
    a co do tego że to wygląda jak zwykła OF, to się zgadzam,
    dlatego warto dodać jakiś szlaczak że "kupujący kupuje w ramach DG"

  • 13. Data: 2007-07-12 10:40:06
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707112212280.2912@athlon64...

> [...]
    > sprzedawcy *liczy się do limitu kasy fiskalnej* (jeśli owej kasy
    > jeszcze nie ma, a nie musi i nie chce mieć).

    Ale to jakby nie moj problem...

    ;>

    sz.

  • 14. Data: 2007-07-12 15:43:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 11 Jul 2007 22:16:26 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >sprzedawcy *liczy się do limitu kasy fiskalnej* (jeśli owej kasy
    >jeszcze nie ma, a nie musi i nie chce mieć).
    A regon nie wystarczy aby wskazac ze jest to DG?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 15. Data: 2007-07-12 19:45:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, szomiz wrote:

    > Ale to jakby nie moj problem...
    > ;>

    Ojej, też tak nie twierdziłem :) - tyle, że jak sprzedawca nie popełnił
    błędu "oferty publicznej" to może kazać Ci się wypchać ;) (bardziej
    mu się opłaca nie obsłużyć klienta "nie DG" niż pakować w kasę).

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-07-12 20:13:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, WAM wrote:

    [...]
    > A regon nie wystarczy aby wskazac ze jest to DG?

    Sama obecność nie wystarczy:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/98d6baecc76d6f5f
    (przypomnę: REGON dotyczy podmiotów biorących udział w obrocie
    gospodarczym, co nie znaczy że muszą one prowadzić DG - powołuję
    się zwyczajowo na wspólnotę mieszkaniową :), do dziś nie wyjaśniłem
    sobie czy można uzyskać REGON z tytułu np. prowadzenia wynajmu
    poza ramami DG).

    ...a nie sądzę żeby statystyczny podatnik umiał rozróżnić REGON
    "dla DG" od REGONU "nie dla DG w rozumieniu przepisów o DG".
    Nawet nie wiem, czy REGON "nie DG" różni się jakoś od REGONU
    takiej przykładowo wspólnoty mieszkaniowej.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-07-12 20:45:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 12 lipca 2007 22:13
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707122205260.2928@athlon64>):

> [...]
    > Nawet nie wiem, czy REGON "nie DG" różni się jakoś od REGONU
    > takiej przykładowo wspólnoty mieszkaniowej.

    Poza tym, pytającemu chodziło chyba o to, że kupił nie-na-dg, a teraz mu się
    zachciało wsadzić w DG, bo samą nazwę w nazwie ma, tylko jej nie ma na
    fakturze. Albo kupił z rabatem-dla-nie-dg i teraz chce wsadzić w dg.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl