  • 1. Data: 2007-07-06 19:46:22
    Temat: Podatek za ryczalt samochodowy
    Od: "Forest" <f...@p...onet.px>

    Witam. Zwracam sie z pytaniem do was.

    Jezdze swoim prywatnym samochodem w celach firmowych. Mam na to ryczalt w
    ilosci 500km miesiecznie.

    Stawka za 1km wynosi (dla silnika powyzej 0,9) 0,7846zl

    Czyli daje to kwote 392,30zl na miesiac.

    Zawsze zwrotu dostaje ta kwote minus podatek (19%)

    JAk przemnoze 392,30*0,81 przewaznie daje to kote która mi zostaje
    wyplacana.

    Czy to jest prawidlowe? Czy firma odliczajac podatek i wyplacajac mi kwote
    ryczaltu robi to zgodnie z prawem?

    Czy powinienem otrzymywac cala kwote?

    W sumie dla firmy jest to koszt, natomiast narzedzie pracy nie jest ich
    wlasonoscia tylko moja. Czy ma to jakis zwiazek z podatkiem?

    Z góry dzieki za informacje

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-06 20:01:00
    Temat: Re: Podatek za ryczalt samochodowy
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy to jest prawidlowe? Czy firma odliczajac podatek i wyplacajac mi kwote
    > ryczaltu robi to zgodnie z prawem?

    Weiss kiedys o tym gadał w zetce ... kwota ryczałtu jest kwotą brutto i
    odlicza sie od niej podatek.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-07-07 11:52:02
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Za ryczałt nie pownien byc odliczony podatek jeżeli wypełniłeś t.zw. karte
    drogową - wykaz jazd (skąd - dokąd), ilośc kilometrów.
    Jeżeli takiej karty nie wypełniłeś to należy się podatek.