  • 1. Data: 2007-07-06 20:15:50
    Temat: nazwa towaru-sprzedaż na FA
    Od: "krop" <k...@p...onet.pl>

    Wystawiam fakturę za ....?
    wykonałam
    -stronę internetową
    -baner flash
    -logo
    -kilka wstepnych projektów graficznych czegoś

    No i co pisać na fakturze?
    -wykonanie loga (usługa?)
    -logo (sprzedaje towar?)
    Wykonanie? produkcja ? stworzenie baneru flash?
    Jest to jakaś róznica w sensie praktyczno prawno-podatkowym?

    A tu już gorzej -zrobiłam kilka projektów wstepnych czegoś- trudno określić
    ile bo jeden miał np dwie malutkie zmiany drugi się rozrósł do 3 nowych...
    ogólnie wyceniono moją pracę na 500 zł-
    przecież nie napiszę na fakturze kilka projektów?

    Podzielcie się swoją wiedzą-może robię z igły widły :)
    Krop elka

  • 2. Data: 2007-07-06 20:19:47
    Temat: Re: nazwa towaru-sprzedaż na FA
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-07-2007 o 22:15:50 krop <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No i co pisaae na fakturze?
    > -wykonanie loga (us?uga?)
    > -logo (sprzedaje towar?)
    > Wykonanie? produkcja ? stworzenie baneru flash?
    > Jest to jaka? róznica w sensie praktyczno prawno-podatkowym?
    >
    > A tu ju? gorzej -zrobi?am kilka projektów wstepnych czego?- trudno
    > okre?liae
    > ile bo jeden mia? np dwie malutkie zmiany drugi si? rozrós? do 3
    > nowych...
    > ogólnie wyceniono moj? prac? na 500 z?-
    > przecie? nie napisz? na fakturze kilka projektów?
    >
    > Podzielcie si? swoj? wiedz?-mo?e robi? z ig?y wid?y :)

    Usługa graficzna? informatyczna?

    Jak kupujesz karte graficzną to ktoś kondensatory i scalaki na fakturze
    wypisuje;) ?

  • 3. Data: 2007-07-06 20:28:31
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 06-07-2007 o 22:15:50 krop <k...@p...onet.pl> napisał(a):
    >

    > Jak kupujesz karte graficzną to ktoś kondensatory i scalaki na fakturze
    > wypisuje;) ?

    Nie każada pozycja to osobna faktura

  • 4. Data: 2007-07-11 20:24:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2007, krop wrote:

    > Wystawiam fakturę za ....?
    > wykonałam
    > -stronę internetową
    > -baner flash
    > -logo
    > -kilka wstepnych projektów graficznych czegoś
    >
    > No i co pisać na fakturze?
    > -wykonanie loga (usługa?)
    > -logo (sprzedaje towar?)
    > Wykonanie? produkcja ? stworzenie baneru flash?

    :)
    Takie "cóś" nazywa się "wartość niematerialna".
    Dla podatku VAT jest traktowane jak usługa, ale dla podatko dochodowego
    ma cechy "towaru" (toto się "produkuje" i wyprodukowane "sprzedaje
    na sztuki", na przykład, niemniej nie jest to "rzecz" bo ile by nie
    sprzedać może istnieć możliwość sprzedania tego samego jeszcze raz :)).
    IMVHO to co nazywasz "produkcją" powinno nazywać się "wytworzeniem"
    jak chodzi o WNiP.

    pzdr, Gotfryd