  • 1. Data: 2005-09-09 10:46:06
    Temat: Nazwa spółki cywilnej
    Od: "Osjan" <o...@i...pl>

    Witam
    Mam pytanko. Czy zawsze przy podawniu nazwy s.c. np faktura, pieczatka musi
    byc podawana pelna nazwa s.c. wraz z nazwiskami wspolnikow? W przypadku NIP
    i Regonu wystepuje cala nazwa, ale we wpisie do ewidencji jest nazwa i nazwa
    skrocona bez nazwisk wspolnikow i oznaczenia ze jest to spolka cywilna.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2005-09-09 13:04:56
    Temat: Re: Nazwa spółki cywilnej
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    Osjan napisal(a):

> [...]
    > skrocona bez nazwisk wspolnikow i oznaczenia ze jest to spolka cywilna.

    Przepisy nie określają nazwy, ale przyjmuje się, że powinna mieć charakter
    osobowy, tzn. wskazywać przynajmniej imiona i nazwiska lub nazwy wszystkich
    wspólników i mieć dodatek ?s.c.?

    pzdr. dj

  • 3. Data: 2005-09-10 08:10:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2005, Osjan wrote:

    > Witam
    > Mam pytanko. Czy zawsze przy podawniu nazwy s.c. np faktura, pieczatka

    IMO to są dwie różne rzeczy.
    F-ra tak, ale na pieczątce... nie musi być żadnej nazwy.
    Jedyne pole które musi być na "urzędowej" pieczątce (jeśli firma
    w ogóle pieczątkę ma) to jak wykazano kiedyś na .prawo - REGON !
    (co wynika z ustawy o statystyce publicznej).
    Nazwa (w rozumieniu "cała nazwa") na f-rze jest wymagana wg ustawy
    o VAT....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)