  • 1. Data: 2005-01-16 03:26:38
    Temat: Nie wystawiamy faktur VAT...
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Byłem dzisiaj w Carrefourze i była tam kasa, w której można było płacić
    w euro. Była jednak uwaga:
    - płacić w euro nie mogą osoby prowadzące działalność gospodarczą
    - w przypadku zapłaty w euro sklep nie wystawia faktur VAT

    To pierwsze jeszcze przełknę - w końcu nie mają obowiązku przyjmowania
    zapłaty w euro, to mogą wybrzydzać.

    Ale to drugie? Idę do kasy, płacę w euro, idę do punktu obsługi klienta
    i mówią mi, że nie wystawią faktury?

    Jak rozumiem to pierwsze zastrzeżenie eliminuje większość problemów, ale
    załóżmy, że nie prowadzę DG, płacę w euro, ale chcę fakturę żeby mieć
    jakieś tam ulgi podatkowe. I co? Odeślą mnie z kwitkiem?

    Co o tym sądzicie? Wolno im?

    P.

  • 2. Data: 2005-01-16 14:16:35
    Temat: Re: Nie wystawiamy faktur VAT...
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Paszczak wrote:

> [...]
    > załóżmy, że nie prowadzę DG, płacę w euro, ale chcę fakturę żeby mieć
    > jakieś tam ulgi podatkowe. I co? Odeślą mnie z kwitkiem?

    Normalna "jaja sobie robia".
    Jak Ci sie che, tona[osz im piso,z e zgodnie z odrynacja podatkowa domgasz
    sie rachunku i zamierzasz zapytac US o wykladnie tego, co Ci odpowiedza..
    (badz gdyCi nieodpowiedzia)

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-01-16 16:01:41
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Paszczak wrote:

> [...]
    > - w przypadku zapłaty w euro sklep nie wystawia faktur VAT
    >
    > To pierwsze jeszcze przełknę - w końcu nie mają obowiązku przyjmowania

    A masz zezwolenie NBP na dokonywanie płatności
    między rezydentami w EURO? ;-)

    Prawo dewizowe zezwala na dokonywanie rozliczeń
    w walutach innych niż PLN między rezydentami
    jeżeli jedną ze stron transakcji jest konsument.
    W takim wypadku nie ma konieczności uzyskania
    zezwolenia dewizowego.

    Dla transakcji między niekonsumentami konieczne
    jest uzyskanie zezwolenia dewizowego w NBP.
    Przyjmowanie płatności w innych walutach w transakcjach
    między profesjonalistami będzie wykroczeniem skarbowym.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 4. Data: 2005-01-16 16:59:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maria Ossowska <m...@a...pl> wrote:
> [...]
    > w walutach innych niż PLN między rezydentami
    > jeżeli jedną ze stron transakcji jest konsument.
    > W takim wypadku nie ma konieczności uzyskania

    No dobrze, między Carrefourem a OFpDG nie można. Ale dlaczego mieliby
    nie wystawić faktury osobie fizycznej nie prowadzącej DG?

    P.

  • 5. Data: 2005-01-16 22:25:45
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Paszczak wrote:

    > No dobrze, między Carrefourem a OFpDG nie można. Ale dlaczego mieliby
    > nie wystawić faktury osobie fizycznej nie prowadzącej DG?

    No to już nie do mnie to pytanie ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia