  • 1. Data: 2006-04-15 09:07:27
    Temat: Nieprawidłowy NIP na PIT-37
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Witam!

    W rozliczeniu za lata 2003 i 2004 podałem zły NIP na PIT-37 (wpisałem NIP
    swojego pracodawcy). Urząd Skarbowy nie zorientował się, mało tego - nawet
    wzywał do usunięcia innych braków, ale złego NIPu nie zauważył. Czy można
    zapomnieć o sprawie, czy lepiej złożyć korektę zeznania z poprawnym NIPem? Czy
    grozi za to jakaś kara?

    F.

  • 2. Data: 2006-04-15 10:56:51
    Temat: Re: Nieprawidłowy NIP na PIT-37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a f...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Czy można zapomnieć o sprawie, czy lepiej złożyć korektę zeznania z
    > poprawnym NIPem? Czy grozi za to jakaś kara?

    skad wiesz ze ten bład popełniłes? (us wezwał cie ze wzgledu na brak
    zenznaia?) czy tez sam zauwazyłes?
    Skad wiesz ze us sie nie zorientował? Na 99% zorientował sie i samemu
    skorygował numer NIP.

    "Tylko niekiedy szczęœcie bywa darem, najczęœciej trzeba o nie walczyć."
    Paulo Coelho

  • 3. Data: 2006-04-15 16:37:44
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    > Osobnik posiadający mail'a f...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > skad wiesz ze ten bład popełniłes? (us wezwał cie ze wzgledu na brak
    > zenznaia?) czy tez sam zauwazyłes?

    Sam zauważyłem. US wezwał mnie, bo zapomniałem się podpisać :-)

    > Skad wiesz ze us sie nie zorientował? Na 99% zorientował sie i samemu
    > skorygował numer NIP.

    Może i tak, ale ja nic nie wiem na ten temat. Wiele lat temu słyszałem jak
    Weiss zajmował się sprawą jakiejś nauczycielki, która w zeznaniu pomyliła NIP i
    urząd ukarał ją za to.

    Czyli rozumiem, że korekta nie jest konieczna?

    F.

  • 4. Data: 2006-04-15 19:26:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a f...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czyli rozumiem, że korekta nie jest konieczna?

    dla swietego spokoju mozesz zapytac w urzedzie czy sa wprowadzone
    odpowiednie zeznania do bazy pod twoim nazwiskiem - jezeli sa to znaczy ze
    Us zauwazył bład i poprawił na odpowiedni numer nipu. ZTCW jest to bardzo
    popularny bład (wpisywanie numeru NIP platnika) i us wyłapuje to od razu.
    Mozesz byc tego pewien zwlaszcza wtedy gdy platnikiem jest podmiot nie
    bedacy osoba fizyczna - wtedy wogóle takiego zeznania nie da sie wprowadzic
    do ewidencji, wiec bład na pewno zostanie wyłapany.

    "Nie pożšdaj żony bliŸniego swego nadaremnie"

  • 5. Data: 2006-04-16 19:59:59
    Od: "M" <d...@n...pl>

    kara grzywny do 20 razy minimalne wynagrodzenie KKS