  • 1. Data: 2006-04-14 18:18:53
    Temat: Rachunek od zwolnionego z podatku VAT
    Od: " Darek D." <c...@g...pl>

    Używam w prowadzonej przeze mnie dodatkowej działalności gospodarczej monitor.
    Został on naprawiony w serwisie, którego właściciel wystawia rachunki jako
    osoba zwolniona z podatku VAT.
    Czy mogę koszty tej naprawy wrzucić w koszty prowadzenia mojej firmy?
    Prowadzę rozliczenie na zasadach ogólnych (jestem zwolniony z podatku VAT).

    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam Darek D.

  • 2. Data: 2006-04-14 22:41:00
    Temat: Re: Rachunek od zwolnionego z podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Apr 2006, Darek D. wrote:

> [...]
    > osoba zwolniona z podatku VAT.
    > Czy mogę koszty tej naprawy wrzucić w koszty prowadzenia mojej firmy?

    "a dlaczego by nie" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-15 08:45:43
    Od: " Darek D." <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > .
    >
    > "a dlaczego by nie" ?

    A może znasz źródło prawne, na którym opierasz swoją (wydaje mi się, że
    twierdzącą) odpowiedź?
    Moim zdaniem, jeżeli chodzi o sprawy finansowe, to stwierdzenia typu:
    "a dlaczego by nie" ? raczej nie są zbyt przekonywujące - szczególnie dla
    skarbówki ;)

    Pozdrowienia - Darek D.

  • 4. Data: 2006-04-15 09:56:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Darek D. wrote:

> [...]
    > Moim zdaniem, jeżeli chodzi o sprawy finansowe, to stwierdzenia typu:
    > "a dlaczego by nie" ? raczej nie są zbyt przekonywujące - szczególnie

    Akurat w tym wypadku są.
    Ponieważ przepisy zawierają tylko
    zamknięty katolog wyłączeń i jeśli naprawa
    monitora używanego w działalności
    nie jest ustawowo wyłączona (a wg mnie nie jest)
    to może to być kosztem.
    Znasz przepis, który by to uniemożliwiał,
    bo ja tak rozumiem to pytanie: "dlaczego by nie"?

  • 5. Data: 2006-04-15 10:03:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik " Darek D." <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > monitor

    > A może znasz źródło prawne, na którym opierasz swoją (wydaje mi się, że
    > twierdzącą) odpowiedź?

    Co to za bzdury?
    Jest prawidłowo wystawiony rachunek, wydatek został poniesiony, jest monitor
    jest firmowy to i jego naprawa jest kosztem.
    Gdzie tu możliwość zastanawiania się?

  • 6. Data: 2006-04-15 11:08:45
    Od: " Darek D." <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
    monitor
    > jest firmowy to i jego naprawa jest kosztem.

    Czy zastanawianie się nad zbieżnością logicznego myślenia z postanowieniami
    przepisów można nazwać bzdurą ;)
    Uważasz, że to co ludziom wydaje się logiczne, ma zawsze odzwierciedlenie po
    ich myśli w przepisach?
    Gdybym znał te wszystkie przepisy i co ważniejsze obowiązujące ich
    interpretacje, to otworzyłbym działalność doradczą w tym zakresie, a nie
    zawracał tutaj dobrym ludziom głowę ;)
    A tak, pytanie o to czy rachunek za usługę musi być VAT-owski, żeby można go
    było wliczyć w koszty czy nie, jest moim zdaniem zasadne, a nie bzdurne.

    Czy uważasz odpowiedzi typu "a dlaczego by nie", na zadane przez Ciebie
    pytania, za konkretne i wiążące?...

    Pozdrowienia - Darek D.

  • 7. Data: 2006-04-15 11:16:59
    Od: " Darek D." <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > to może to być kosztem.
    > Znasz przepis, który by to uniemożliwiał,
    > bo ja tak rozumiem to pytanie: "dlaczego by nie"?

    Skoro zadano mi pytanie, to dobre wychowanie nakazuje na nie odpowiedzieć:
    Gdybym znał taki przepis, to nie zadawałbym postawionego przez siebie
    pytania ;)
    Znasz może linka, do tego "zamkniętego katalogu wyłączeń"?

    Pozdrowienia - Darek D.

  • 8. Data: 2006-04-15 11:44:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Darek,

    Saturday, April 15, 2006, 1:16:59 PM, you wrote:

    [...]

    > Skoro zadano mi pytanie, to dobre wychowanie nakazuje na nie odpowiedzieć:

    Chyba się z lekka zapominasz...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2006-04-15 12:08:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Apr 2006, Darek D. wrote:

    > A może znasz źródło prawne, na którym opierasz swoją (wydaje mi się, że
    > twierdzącą) odpowiedź?

    Moment.
    Prowadzisz DG?
    Ustawę o podatku dochodowym przejrzałeś?

    Pytanie jest proste: na jakiej podstawie prawnej zaliczasz JAKIEKOLWIEK
    koszty ?

    Idąc dalej - jakie przepisy pozwalają:
    - wbijać młotkiem gwoździe
    - z rana pić kawę z mlekiem
    - czytać grupę ;)

    Skoro jest przepis pozwalający uznawać wydatki za koszt uzyskania
    przychodu (i śmiem zakładać że go znasz, bo niemożliwe żebyś NIC
    nie odliczał) to sprawa jest identyczna: musiałby istnieć przepis
    który danej czynności ZABRANIA....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-04-15 12:23:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Czy zastanawianie się nad zbieżnością logicznego myślenia z postanowieniami
    > przepisów można nazwać bzdurą ;)

    Własnie ci tłumaczy że nie masz myśleć, tylko przepisy stosować ;>

    > A tak, pytanie o to czy rachunek za usługę musi być VAT-owski, żeby można go
    > było wliczyć w koszty czy nie, jest moim zdaniem zasadne, a nie bzdurne.

    "Panie, ale jakbym te wszystkie przepisy znał to bym z zarządzaniu ruchem
    siedział a nie piechotą chodził, jakie czerwone, moim zdaniem jest zasadne
    zastanawianie się czy przechodzenie na zielonym swietle jest możliwe" ;)
    Zauważ że coś takiego napisałeś.
    Czy ty znasz pojęcie RACHUNKU i gdzie jest w prawie zdefiniowane?
    I w którym miejscu jest lista rzeczy które wolno wpisywać do KPiR?
    Poważnie pytam - no bo chyba nie polegasz TYLKO na gazetowych
    dywagacjach?
    Weź, RAZ przeczytaj w przepisie. podatki.pl (darmowa rejestracja),
    infor.pl,... google zapoda sporą listę :)

    > Czy uważasz odpowiedzi typu "a dlaczego by nie", na zadane przez Ciebie
    > pytania, za konkretne

    Dowodzą jedynie że jesteś podejrzewany o wystawianie pułapki dla
    grupowiczów. Że znalazłeś interpretację/zapis/wyrok zaprzeczający
    czemuś co wszyscy uznają za oczywiste - bo tak zapisano w przepisie
    (że jest oczywiste).

    > i wiążące?...

    Po wiążące to do ministra finansów trzeba... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)