  • 1. Data: 2006-04-15 09:20:17
    Temat: wpadlem w VAT!
    Od: "help" <n...@p...wp.pl>

    Witam,

    w trakcie rozliczania sie z 2005 okazalo sie, ze przekroczylem próg i
    wpadlem w 2005 roku w grudniu w VAT.
    dopiero teraz sie zorientowalem (nie podliczylem grudnia wczesniej :(( ).
    co teraz zrobic? w 2006 powinienem byc juz VATowcem, ale nie bylem.. bede
    musial zaplacic VAT od tych
    wszystkich rachunków które wystawilem od stycznia?

    pomózcie jak z tego wybrnac bez wpedzenia sie w dlugi :((

    --
    help!!

  • 2. Data: 2006-04-15 09:57:26
    Temat: Re: wpadlem w VAT!
    Od: "help" <n...@p...wp.pl>

    zaraz... czy próg VAT za 2005 rok to 39.500 czy 43.800 ??

  • 3. Data: 2006-04-15 10:53:17
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "help" <n...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > zaraz... czy próg VAT za 2005 rok to 39.500 czy 43.800 ??

    43.800 do grudnia 2005,od stycznia 2006-39.500,ale jeśli w 2005
    przekroczyłeś 39.500 to od 01.01.06 jestes vatowcem.
    pozdrawiam ania

  • 4. Data: 2006-04-15 12:01:56
    Od: "d" <...@w...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    ..
    > 43.800 do grudnia 2005,od stycznia 2006-39.500,ale jeśli w 2005
    > przekroczyłeś 39.500 to od 01.01.06 jestes vatowcem.

    A jeśli dopiero zaczęłam działalność w październiku ub.r.?
    Pierwszy rachunek na 3000zł wystawiłam 24 listopada ?
    Drugi 24 grudnia też na 3000 ?
    Co z tym fantem teraz zrobić ?
    Jest już kwiecień.

  • 5. Data: 2006-04-15 12:49:18
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    help napisał(a):
    > zaraz... czy próg VAT za 2005 rok to 39.500 czy 43.800 ??

    I zalezy jakie czynnosci wykonywales - bo niektore sa zwolnione z VATu

    Jacek

  • 6. Data: 2006-04-15 13:06:27
    Od: "help" <n...@p...wp.pl>

    "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> wrote in message
> [...]
    >

    > 43.800 do grudnia 2005,od stycznia 2006-39.500,ale jeśli w 2005
    > przekroczyłeś 39.500 to od 01.01.06 jestes vatowcem.

    przekroczyłem 39.500 a zatem w 2006 powinienem być już VAT-owcem.
    ale nie byłem - nie zgłosiłem "przejścia na VAT".

    co mam zrobić, pomóżcie ? :((((

  • 7. Data: 2006-04-15 13:36:40
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "d" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli dopiero zaczęłam działalność w październiku ub.r.?
    > Pierwszy rachunek na 3000zł wystawiłam 24 listopada ?
> [...]

    Nie rozumiem o co Ci chodzi?limit do vatu liczysz proporcją jeśli
    rozpoczynasz DG w trakcie roku.43.800/365 dni=A
    A x ilośc dni do końca roku=B i to jest Twój limit do zakwalifikowania się
    do vatu.No i nie widze problemu,albo czytac już nie umiem czy co:)
    pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2006-04-15 14:23:19
    Od: "d" <...@w...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > A x ilośc dni do końca roku=B i to jest Twój limit do zakwalifikowania
    > się do vatu.No i nie widze problemu,albo czytac już nie umiem czy co:)

    Problem polega na tym, ze myślałam, że te dni się liczy od momentu
    rozpoczęcia działalności figurującej na zezwoleniu
    Niedawno jednak ktoś mi powiedział, że dniem rozpoczęcia działalności jest
    data wystawienia pierwszej faktury, rachunku.
    Nie wiedziałam o tym wcześniej i nie zdawałem sobie sprawy, że przekroczyłam
    limit.
    Liczyłam limit po prostu dla większej ilości dni.
    Jakich mogę spodziewać się konsekwencji, kar, jeśli sama po świętach zgłoszę
    ten fakt do US.
    Powinnam podobno była się zgłosić do VAT w grudniu.

    Pozdrawiam
    Dorota

  • 9. Data: 2006-04-15 14:40:17
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > Niedawno jednak ktoś mi powiedział, że dniem rozpoczęcia działalności jest
    > data wystawienia pierwszej faktury, rachunku.

    Wiem co chyba masz na myśli ale chyba nie jest tak jak mówisz w tym
    wypadku.Może niech wypowiedzą się mądrzejsi ode mnie bo mogę się
    zapętlić,ale datą rozpoczęcia DG NIE JEST data wystawienia pierszej f-ry czy
    rachunku,w/w dokument jest zakończeniem jakiegoś tam działania,co nie znaczy
    ,że przed jego wystawieniem nie prowadziąłś DG i nie ponosiłaś
    kosztów.Jedyne co mi przychodzi do głowy to np.praca architekta,przecież nie
    możesz powiedzieć,że wykonując np.2 miesiące projekt nie wykoywał DG mimo,że
    nie wystawił na niego f-ry bo nie był gotowy,zostały poniesione
    koszty,spisana jakaś tam umowa itp.Przykładow pewnie można mnożyć,
    pozdrawiam ania

  • 10. Data: 2006-04-15 15:24:01
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "help" <n...@p...wp.pl> napisał(a):
> [...]

    > musial zaplacic VAT od tych
    > wszystkich rachunków które wystawilem od stycznia?
    >
    > pomózcie jak z tego wybrnac bez wpedzenia sie w dlugi :((

    gdybyś nie prowadził sam ksiąg, to już dawno byłoby ok. Mam nadzieję, że
    nie masz problemu z kasą fiskalną ;)