    Date: Wed, 29 Aug 2012 15:29:40 +0200
    From: lad <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nieprzemyślana wpłata i strach przed US

    Witam

    Jest to mój pierwszy post na tej grupie, dlatego na wstępie chciałbym
    się przywitać.

    Mam problem... a raczej boje się że będę miał.

    Otóż jakiś czas temu wyświadczyłem znajomemu przysługę i przyjąłem od
    niego przelew na 10k zł ponieważ potrzebował gotówki na samochód a nie
    miał jak wypłacić i zaraz potem wypłaciłem je w bankomacie. Niestety nie
    pomyślałem o tym jak to będzie wyglądało na moim koncie.
    Z każdym przeczytanym postem na forach upewniam się w przekonaniu że
    zawita do mnie kontrola.

    Opisze istotne fragmenty swojej sytuacji.

    Rok temu zrezygnowałem z pracy ze względów zdrowotnych, od tamtego czasu
    utrzymuję się za oszczędności plus małe robótki po znajomości po których
    nie ma śladu na koncie.

    W maju otrzymałem darowiznę (50kzł)od rodziców za którą w połączeniu z
    częścią moich oszczędności(30 kzł) oraz kredytem bankowym kupiłem
    wspólnie z rodzicami mieszkanie.

    Oczywiście darowizna została zgłoszona do US stosownym pismem.

    Aktualnie chciałbym założyć działalność gospodarczą bo okazuje się że na
    moje usługi jest popyt nie tylko wśród znajomych.

    Teraz martwię się że w związku z dość znacznym przelewem darowizny w
    połączeniu z małym dochodem, zakupem nieruchomości i założeniem
    działalności po długim okresie bezczynności moje konto zostanie
    prześwietlone i od tych 10k zł zostanie mi naliczony podatek. Mam się
    czego obawiać? Jak tę sprawę rozwiązać?

    --
    POZDRAWIAM