  • 1. Data: 2012-07-08 18:43:58
    Temat: Nierezydent - PIT-38 - ktory US?
    Od: pebesiak <P...@n...e>

    Jestem nierezydentem podatkowym, ktory osiaga dochody z kapitalow
    pienieznych za posrednictwem domu maklerskiego majacego siedzibe w
    Warszawie.
    Co rok otrzymuje PIT-8C i skladam PIT-38. Dotychczas skladalem je do
    urzedu, ktory byl wlasciwy dla mnie przed wyjazdem z Polski. Teraz
    jednak naszly mnie watpliwosci, czy na pewno jest to wlasciwy urzad?
    Czy powinienem skladac zeznanie do 3. US Warszawa-Srodmiescie? Czy
    wystarczy, jesli po prostu tam wysle PIT-38, czy musze wczesniej
    zawiadomic moj dotychczasowy urzad?

    Dziekuje za pomoc.

    --
    PJ

  • 2. Data: 2012-07-10 21:10:53
    Temat: Re: Nierezydent - PIT-38 - ktory US?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 07/08/2012 06:43 PM, pebesiak wrote:
> [...]
    > Czy powinienem skladac zeznanie do 3. US Warszawa-Srodmiescie? Czy
    > wystarczy, jesli po prostu tam wysle PIT-38, czy musze wczesniej

    nie wiem ktory to US ale na pewno w warszawie. tak jak piszesz 3, ale
    mnie po glowie chodzi drugi. Sprawdz bo moglo sie zmienic.

    Co do zawiadamiania twojego dotychczasowego urzedu to obowiazuje cie
    dokladnie taka sama procedure jak przy przeprowadzce. Kiedys skladalo
    sie NIP-3, teraz to sie zmienilo i nie pamietam ani druczka ani co tam
    sie wmalowuje.
    jak znajde czas (w co watpie) to pogrzebie za druczkiem.

    Powinienes go wyslac w momencie kiedy przestales byc rezydentem. Skoro
    nie wyslales wtedy to wyslij teraz. najwyzej oberwiesz kare za
    niezlozenie w terminie :)

    Albo po prostu nie ruszaj. bo jak ruszysz to zacznie smierdziec.