    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nierezydent - PIT-38 - ktory US?
    Date: Tue, 10 Jul 2012 21:10:53 +0200

    On 07/08/2012 06:43 PM, pebesiak wrote:
    > Jestem nierezydentem podatkowym, ktory osiaga dochody z kapitalow
    > pienieznych za posrednictwem domu maklerskiego majacego siedzibe w
    > Warszawie.
    > Co rok otrzymuje PIT-8C i skladam PIT-38. Dotychczas skladalem je do
    > urzedu, ktory byl wlasciwy dla mnie przed wyjazdem z Polski. Teraz
    > jednak naszly mnie watpliwosci, czy na pewno jest to wlasciwy urzad?
    > Czy powinienem skladac zeznanie do 3. US Warszawa-Srodmiescie? Czy
    > wystarczy, jesli po prostu tam wysle PIT-38, czy musze wczesniej
    > zawiadomic moj dotychczasowy urzad?
    >
    > Dziekuje za pomoc.

    nie wiem ktory to US ale na pewno w warszawie. tak jak piszesz 3, ale
    mnie po glowie chodzi drugi. Sprawdz bo moglo sie zmienic.

    Co do zawiadamiania twojego dotychczasowego urzedu to obowiazuje cie
    dokladnie taka sama procedure jak przy przeprowadzce. Kiedys skladalo
    sie NIP-3, teraz to sie zmienilo i nie pamietam ani druczka ani co tam
    sie wmalowuje.
    jak znajde czas (w co watpie) to pogrzebie za druczkiem.

    Powinienes go wyslac w momencie kiedy przestales byc rezydentem. Skoro
    nie wyslales wtedy to wyslij teraz. najwyzej oberwiesz kare za
    niezlozenie w terminie :)

    Albo po prostu nie ruszaj. bo jak ruszysz to zacznie smierdziec.