    From: j...@i...pl (Jacek)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nieuczciwy dostawca - co robić
    Date: 11 Jun 2003 20:48:08 +0200

    Witam.
    No i mam problem. Wykryłem, że jeden z moich dostawców rżnie fiskusa na VAT.
    Sytuacja wygląda tak, że jest zarejestrowanym podatnikiem, oficjalnie
    prowadzi działalność ale wykonuje prymitywny numer polegający na tym, że w
    swoich rejestrach nie pokazuje całej sprzedaży. Ponieważ pojawiły się
    podejrzenia co do jego osoby to wystąpiłem do niego o kopie dekl. VAT i
    rejestrów sprzedaży no i ... wszystkie transakcje ze mną są. Problem polega
    na tym, że mój znajomy a jego klient zrobił to samo i też dostał to czego
    chciał, natomiast porównanie obu wersji rejestrów jasno dało znać, że gość
    nimi manipuluje. Zawodnik przyparty do muru przyznał się do tego. I tu jest
    pytanie - wiadomo, że taka sytuacja generuje poważne problemy u nas - co
    najlepiej byłoby zrobić ?
    Jesteśmy w stanie zmusić go do zrobienia korekt dekl. VAT za cały okres
    prowadzenia przez niego działalności.
    To spowoduje u niego ogromny VAT do zapłaty ( bo sprawa jest od 1999 r.) i
    zakładam, że nie jest w stanie go zapłacić. Ale przy okazji składania korekt
    będzie musiał dołączyć wyjaśnienia i zmusimy go by w tych wyjaśnieniach
    znalazły się kopie rejestrów z naszymi danymi. Czy to wszystko co można tu
    zrobić, czy też próbować zadziałać w inny sposób.
    pozdrawiam
    Jacek