  • 1. Data: 2003-06-11 18:48:08
    Temat: Nieuczciwy dostawca - co robić
    Od: j...@i...pl (Jacek)

    Witam.
    No i mam problem. Wykryłem, że jeden z moich dostawców rżnie fiskusa na VAT.
    Sytuacja wygląda tak, że jest zarejestrowanym podatnikiem, oficjalnie
    prowadzi działalność ale wykonuje prymitywny numer polegający na tym, że w
    swoich rejestrach nie pokazuje całej sprzedaży. Ponieważ pojawiły się
    podejrzenia co do jego osoby to wystąpiłem do niego o kopie dekl. VAT i
    rejestrów sprzedaży no i ... wszystkie transakcje ze mną są. Problem polega
    na tym, że mój znajomy a jego klient zrobił to samo i też dostał to czego
    chciał, natomiast porównanie obu wersji rejestrów jasno dało znać, że gość
    nimi manipuluje. Zawodnik przyparty do muru przyznał się do tego. I tu jest
    pytanie - wiadomo, że taka sytuacja generuje poważne problemy u nas - co
    najlepiej byłoby zrobić ?
    Jesteśmy w stanie zmusić go do zrobienia korekt dekl. VAT za cały okres
    prowadzenia przez niego działalności.
    To spowoduje u niego ogromny VAT do zapłaty ( bo sprawa jest od 1999 r.) i
    zakładam, że nie jest w stanie go zapłacić. Ale przy okazji składania korekt
    będzie musiał dołączyć wyjaśnienia i zmusimy go by w tych wyjaśnieniach
    znalazły się kopie rejestrów z naszymi danymi. Czy to wszystko co można tu
    zrobić, czy też próbować zadziałać w inny sposób.
    pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2003-06-12 08:22:03
    Temat: Re: Nieuczciwy dostawca - co robić
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    skoro wiecie że gość jest nieuczciwy to myślę że brak
    kontrahentów będzie dość powaznym argumentem
    albo " uprzejmie donosze " do US i kontrola krzyżowa
    decyzja lależy do was
    ela

  • 3. Data: 2003-06-12 08:25:28
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > będzie musiał dołączyć wyjaśnienia i zmusimy go by w tych wyjaśnieniach
    > znalazły się kopie rejestrów z naszymi danymi.

    To jest bardzo dobry sposób, ponieważ jezeli zadeklaruje ten VAT a go nie
    zapłaci, to będzie to jego sprawa i go będzie ścicgał poborca skarbowy - Ty
    nic do tego nie będziesz miał.

    A teraz do innych czy to prawda, że jezeli mój dostawca rźnie na Vacie to ja
    w przypadku kontroli krzyzowej dostanę po uszach i będę musiał odliczony VAT
    oddać?

  • 4. Data: 2003-06-12 08:31:33
    Od: "Beata" <a...@r...pl>

> [...]
    ja
    > w przypadku kontroli krzyzowej dostanę po uszach i będę musiał odliczony

    TAK, niestety

    Ata

  • 5. Data: 2003-06-12 08:36:22
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bc9dd9$ndr$...@n...onet.pl,
    niejaki(a): tatko1971 z adresu <t...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > A teraz do innych czy to prawda, że jezeli mój dostawca rźnie na
    > Vacie to ja w przypadku kontroli krzyzowej dostanę po uszach i będę

    Zdecydowanie TAK .
    Możliwość odzyskania jest tylko u dostawcy z powództwa cywilnego .

  • 6. Data: 2003-06-12 08:42:30
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "tatko1971" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oddać?
    >
    > jeżeli dostawca ma zgłoszoną DG i jest VATowcem i przy kontroli krzyżowej
    wychodzi że dostawca nie wykazywał sprzedaży /jeżeli faktury które wystawiał
    są prawidłowe/ to tylko on dostaje po uszach
    ela

  • 7. Data: 2003-06-12 08:43:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003, tatko1971 wrote:
    [...]
    >+ A teraz do innych czy to prawda, że jezeli mój dostawca rźnie na Vacie to ja
    >+ w przypadku kontroli krzyzowej dostanę po uszach i będę musiał odliczony VAT
    >+ oddać?

    Państwo postanowiło że VAT ściągnie, i jak trzeba - to od tego
    co odliczał :> :(, niestety.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-12 10:46:31
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    doinformowałam się w US że jeżeli kupujacy wystąpi do
    sprzedającego o potwierdzenie wpisu do ewidencji
    i otrzyma takie potwierdzenie to w razie kontroli
    winien poinformować że otrzymał takie potwierdzenie
    i może spać spokojnie
    pozdrawiam ela
    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 9. Data: 2003-06-12 13:17:21
    Temat: Odp: Nieuczciwy dostawca - co robić
    Od: "Slawomir Dabrowski" <s...@s...pl>

    Użytkownik ela <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bc9lg8$5k6$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > i otrzyma takie potwierdzenie to w razie kontroli
    > winien poinformować że otrzymał takie potwierdzenie

    Jest to nieprawda i na dodatek niepełna. Radzę bazować na przepisach a nie
    na tym co powiedziała jakaś piszpanna, która za nic nie odpowiada.
    Przede wszystkim zapoznać się z art.32a, potem z art. 27 ustawy watowej i
    więcej bzdur tu nie wypisywać.

  • 10. Data: 2003-06-12 14:30:28
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    prosze zapoznać się z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 22 marca
    2002r.
    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym
    (Dz. U. Nr 27, poz. 268, Nr 46, poz. 438 i Nr 155, poz. 1290)

    (stan prawny na 1 października 2002 r.)

    § 48.
    1. Faktury i faktury korygujące są wystawiane co najmniej w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.

    2. Oryginał faktury powinien zawierać wyraz ORYGINAŁ, a kopia faktury -
    wyraz KOPIA.

    3. Podstawę do obniżenia przez nabywcę kwoty podatku należnego oraz zwrotu
    różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego stanowią wyłącznie oryginały
    faktur lub faktur korygujących, albo ich duplikaty, o których mowa w § 49.

    4. W przypadku gdy:

    1) sprzedaż towarów lub usług została udokumentowana fakturami lub fakturami
    korygującymi:

    a) wystawionymi przez podmiot nie istniejący lub nie uprawniony do
    wystawiania faktur lub faktur korygujących,

    b) w których kwota podatku wykazana na oryginale faktury lub faktury
    korygującej jest różna od kwoty wykazanej na kopii,

    2 NABYWCA POSIADA FAKTURĘ LUB FAKTURY KORYGUJĄCE NIE POTWIERDZONE KOPIĄ U
    SPRZEDAWCY,

    3) wystawiono fakturę, o której mowa w art. 33 ust. 1 ustawy,

    4) wystawiono więcej niż jedną fakturę dokumentującą tę samą sprzedaż
    towarów lub usług,

    5) wystawiono faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:

    a) stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane,

    b) podające kwoty niezgodne ze stanem faktycznym,

    c) potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i
    83 Kodeksu cywilnego,

    - FAKTURY TE I DOKUMENTY CELNE NIE STANOWIĄ PODSTAWY DO OBNIŻENIA PODATKU
    NALEŻNEGO ORAZ ZWROTU RÓŻNICY PODATKU LUB ZWROTU PODATKU NALICZONEGO

    pozdrwwiam ela