  • 1. Data: 2004-08-17 07:43:16
    Temat: Niezarejestrowana dzialanosc a sprzedarz na allegro
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Witam!

    Mam takie pytanko kiedys robilem kabelki rozne (zostalo mi po budowie sieci
    lan troche przewodu. Rozne kable. Sprzedalem tego kilkanascie sztuk po
    7-20zl za sztuke ale to przez kilkanascie miesiecy... I teraz czy powinienem
    podkulic ogon i im sie przyznac wyrazic zal ze nie wiedzialem ze powinenem
    rejestrowac dzialalnosci do takich pierdol i zaplacic podatek itp?
    Wiaze sie to z tym ze jak przyjza sie rucha na moim koncie to moga cos
    wyweszyc chociaz beda szukali wplatow z tylulu prowadzenia
    niezarejestrowanej dzialalnosci polegajacej na udostepnianiu internetu (co
    nie mialo miejsca - pisalem o tej sprawie 29 lipca.
    Sprzedalem tez kilka urzywanych ksiazek o samochodach (mialem je kilka lib
    kilkanascie miesiecy) nie byly to kasiazki sprzedawane np po 11 sztuk z
    jednego rodzaju....
    Jak sie ma sprawa czesci komputerowych rowniez uzywanych ktore wystawialem
    znajomym na aukcje poniewaz mam dobra reputacje na allegro a oni nie chcieli
    sie rejestrowac...
    Dziekuje za wszelkie sugestie

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2004-08-17 12:29:21
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 17 Aug 2004 09:43:16 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Karol K.
    napisał(a):

    > Dziekuje za wszelkie sugestie

    Nic ci nie grozi - sprzedaż na allegro używanych rzeczy nie wymaga
    prowadzenia DG.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-08-17 12:52:39
    Od: "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Nic ci nie grozi - sprzedaż na allegro używanych rzeczy nie wymaga
    > prowadzenia DG.

    a mozna wiedziec jaka jest podstawa prawna tego twierdzenia - bo w ten
    sposob mozna sprzedawac wszystko nie prowadzac DG. Kupuje sprzet, uzywam go
    2-3 dni (dopoki sie nie sprzeda) i sprzedaje jako uzywany...

  • 4. Data: 2004-08-17 13:58:34
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> wrote in message

> [...]
    go
    > 2-3 dni (dopoki sie nie sprzeda) i sprzedaje jako uzywany...

    art. 10 ust. 1 pkt. 8 lit. d ustawy o PDOF

    Magdi

  • 5. Data: 2004-08-17 14:31:55
    Od: "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > "j23" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> wrote in message

    > go
    >
    > art. 10 ust. 1 pkt. 8 lit. d ustawy o PDOF

    oj cos kiepsko u ciebie z czytaniem - rzuc okiem na takie male zastrzezenie,
    ktore pojawia sie w ustawie zaraz po punkcie "d" na ktory sie
    powolujesz....

  • 6. Data: 2004-08-17 15:20:19
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

> [...]
    zastrzezenie,
    > ktore pojawia sie w ustawie zaraz po punkcie "d" na ktory sie

    hmm, cytuję dobrze, chodziło mi o to, że nie prowadząc działalności możesz
    sprzedać coś bez podatku na allegro z zastrzeżeniem wspomnianego artykułu -
    czyli właściciel musi używać rzecz ruchomą pół roku przed sprzedażą.

    Magdi

  • 7. Data: 2004-08-17 21:26:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Aug 2004, j23 wrote:

> [...]
    >+ > prowadzenia DG.
    >+
    >+ a mozna wiedziec jaka jest podstawa prawna tego twierdzenia

    A to zależy od definicji "rzeczy używanej" ! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)