  • 1. Data: 2006-01-18 15:52:13
    Temat: Niezgłoszony ZUS od 2 lat...
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Od 2 lat prowadzę działalność gospodarczą ale nigdy nie zarejestrowałem się w
    ZUS i nie płaciłem składek, dzięki czemu nie miałem też żadnych uciążliwych
    kontaktów z tą "firmą". Ale lata lecą, trzeba się w końcu ubezpieczyćw ZUS
    tylko jak teraz to zrobić? Tzn. czy da się jakoś teraz "zapisać" do ZUS i
    jednocześnie nie musieć płacić wstecznie składek z odsetkami? Zastanawiam się
    nad wypełnieniem druków zgłoszeniowych i wpisaniem obecnej daty powstania
    obowiązku ubezpieczenia... Tyle że trzeba dołączyć Regon i Wpis do Ew. a tam
    są daty sprzed 2-ch lat... Jak myślicie?
    Jakie konsekwencje są za niezgłoszenie działalności do ZUS>

  • 2. Data: 2006-01-18 16:28:36
    Temat: Re: Niezgłoszony ZUS od 2 lat...
    Od: t <t...@o...pl>

    trojden wrote:
> [...]
    > są daty sprzed 2-ch lat... Jak myślicie?
    > Jakie konsekwencje są za niezgłoszenie działalności do ZUS>

    Mandacik 5000 + zalegle skladki wraz z odsetkami ?

  • 3. Data: 2006-01-18 16:29:27
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 18 Jan 2006 16:52:13 +0100, trojden napisał(a):

> [...]
    > obowiązku ubezpieczenia... Tyle że trzeba dołączyć Regon i Wpis do Ew. a tam
    > są daty sprzed 2-ch lat... Jak myślicie?
    o to nieźle się wtopiłeś ... przecież UM zawiadamia i US i ZUS - więc
    raczej nie ma mowy że da ci się uniknąć płacenia zaległych składek.
    MZ lepiej bedzie jak sam się zgłosisz i zapłacisz zaległe składki z
    odsetkami - bo i tak tego nie unikniesz. Zawsze to lepiej będzie wyglądało
    niż jak sami cię znajdą i wystawią nakaz komorniczy.

    Co do sankcji za brak zgłoszenia do ZUS to niestety nie wiem.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2006-01-18 16:38:07
    Od: ZauraK <n...@n...none>

    trojden napisał(a):
> [...]
    > kontaktów z tą "firmą". Ale lata lecą, trzeba się w końcu ubezpieczyćw ZUS
    [ciach]

    I nie namierzyli Cię ???? 8-O

    ZauraK

  • 5. Data: 2006-01-18 16:38:22
    Od: t <t...@o...pl>

    ZauraK wrote:

    > [ciach]
    >
    > I nie namierzyli Cię ???? 8-O

    Mam znajomego w Zakladzie Utylizacji Szmalu i z tego co mi
    opowiada to takiego burdelu ciezko uswiadczyc gdzie indziej.

  • 6. Data: 2006-01-18 16:39:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ZauraK wrote:

    > I nie namierzyli Cię ???? 8-O

    Moja mama zawsze mówi, że co drugi głupi ma szczęście:)

  • 7. Data: 2006-01-18 18:19:47
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "trojden" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tam
    > są daty sprzed 2-ch lat... Jak myślicie?
    > Jakie konsekwencje są za niezgłoszenie działalności do ZUS>

    A moim zdaniem, wbrew temu, co tu piszą inni, masz duże szanse, że ci się
    upiecze.
    Zwykle tak jest, że *zanim* się rozpocznie działalność, to załatwia się
    zezwolenie i regon. Bywa, że mija jakiś czas do rozpoczęcia działalności -
    jakiś remont, oczekiwanie na maszyny, itp. Nie jest powiedziane, że w dniu
    wydania regonu i zezwolenia już sie działa. A że upłynęły aż dwa lata - tak
    bywa.
    Póki nikt z Zusu nie zapyta w US, czy są ślady działalności w tym czasie, to
    może ci to ujść na sucho.

    EWa

  • 8. Data: 2006-01-18 18:48:57
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > To nie jest tak jak myślicie. Ja się tym nie chwalę że nie płaciłem ZUS-u
    tylko stwierdzam że tak było bo nie miałem wtedy kasy.
    A teraz chciałbym płacić i zastanawiam się jak to zrobić żeby zacząć płacić na
    bieżąco ale nie płacić wstecznie

  • 9. Data: 2006-01-18 19:02:37
    Od: t <t...@o...pl>

    trojden wrote:

    > tylko stwierdzam że tak było bo nie miałem wtedy kasy.
    > A teraz chciałbym płacić i zastanawiam się jak to zrobić żeby zacząć płacić na
    > bieżąco ale nie płacić wstecznie

    Jesli chcesz sprobowac na waleta, to chyba musisz sie zglosic i podac
    date dzisiejsza i powiedziec ze miales dzialalnosc w proszku i nie
    zaczales do dzis. Jezeli nikt nie sprawdzi to jestes do przodu 20
    patykow :) Pamietaj ze maja 10 lat na to chyba

  • 10. Data: 2006-01-18 20:05:19
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a trojden wklepał/a:
> [...]
    > są daty sprzed 2-ch lat... Jak myślicie?
    > Jakie konsekwencje są za niezgłoszenie działalności do ZUS>

    pozwiem Ci ziom, że podziwiam Twoją odwagę, tylko czy to odwaga,
    czy głupota...

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"