  • 1. Data: 2005-06-20 11:35:58
    Temat: Nota odsetkowa - kiedy mozna wystawic
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Wystawilem w ostatnim czasie kilka faktur, ktore do tej pory nie zostaly
    uregulowane. Sa one jakies 2 miesiace po terminie. Czy moge wystawic note
    odsetkowa ? Czy moze do zrobienia tego potrzebuje najpierw poinformowac
    jakas instytucje (np. Urzad Skarbowy) czy moze podjac najpierw jakies inne
    specjalne srodki ?
    Na koniec jeszcze pytanie. Jak mozna zmobilizowac dluznika do uregulowania
    tych faktur ? Wyslalem wezwanie do zaplaty i oczywiscie cisza. Co teraz moge
    zrobic ? Zglosic sie do jakiejs firmy windykacyjnej. Kwota moze nie jest
    wielka 3300,00 ale dla mnie znaczna.

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@o...mila.edu.pl \\
    // GG #582860 | Registered Linux User #272497 \\

  • 2. Data: 2005-06-20 12:05:19
    Temat: Re: Nota odsetkowa - kiedy mozna wystawic
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > tych faktur ? Wyslalem wezwanie do zaplaty i oczywiscie cisza. Co teraz moge
    > zrobic ? Zglosic sie do jakiejs firmy windykacyjnej. Kwota moze nie jest
    > wielka 3300,00 ale dla mnie znaczna.

    Mozesz sprzedać dług, albo wystąpic do sądu. Najlepiej w postępowaniu
    uproszczonym ...

  • 3. Data: 2005-06-20 13:16:16
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uregulowane. Sa one jakies 2 miesiace po terminie. Czy moge wystawic note

    Note wystawiasz po zapłacie. Inaczej nie naliczysz odsetek, bo nie wiesz
    za jaki okres masz je naliczyć.

    rok

  • 4. Data: 2005-06-20 13:34:18
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "rok" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Note wystawiasz po zapłacie. Inaczej nie naliczysz odsetek, bo nie wiesz
    > za jaki okres masz je naliczyć.

    :-)

    Zawsze mozesz wystawic notę odsetkową i uwzględnić odsetki do dnia
    wystawienia...
    razem z dopiskiem, iż 'odsetki nalicza się do dnia uznania rachunku
    wierzyciela..."

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2005-06-20 14:14:15
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    >Zawsze mozesz wystawic notę odsetkową i uwzględnić odsetki do dnia
    >wystawienia...
    >razem z dopiskiem, iż 'odsetki nalicza się do dnia uznania rachunku
    >wierzyciela..."
    Rozumiem,że ta "nota" umiera wraz z datą przedawnienia niezapłaconej
    należności głownej..a nie żyje własnym życiem od dnia wystawienia?IHMO
    umiera więc czy aż tak zasadne jest jej wystawienie w tym momencie?Skoro i
    tak nic z niej nie masz?Czasem trafiają sie tacy dłużnicy ,którzy mogą się
    wystraszyć całej kwoty,więc nie lepiej spisac ugodę z rozłożeniem na raty
    ?Wtedy możesz zasądzic odsetki z ugody:)
    pozdrawiam
    ania

  • 6. Data: 2005-06-20 21:00:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2005, Ania wrote:

> [...]
    >+ umiera więc czy aż tak zasadne jest jej wystawienie w tym momencie?Skoro i

    Hm... nie pamiętam wywodu - ale o ile pamiętam na .prawo widziałem iż
    odsetki przysługują tylko o ile się o nie upomina. I że "pokwitowanie
    zapłaty kwoty głównej" pozbawia już prawa żądania odsetek.
    Nie przydałoby się w wątpliwych przypadkach mieć *dowodu* że odsetek
    się żądało ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-06-21 05:27:20
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > zapłaty kwoty głównej" pozbawia już prawa żądania odsetek.
    > Nie przydałoby się w wątpliwych przypadkach mieć *dowodu* że odsetek

    Dodatkową sprawą jest (o ile to też pod tą sytuację podpada...),
    iż spłacenie części należności podatkowej przeterminowanej powoduje
    spłacenie proporcjonalnie częsci należności głównej i części odsetek...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński