  • 1. Data: 2008-03-22 09:35:00
    Temat: Nowa DG a zaliczka na podatek dochodowy
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Witam!
    Nie bardzo mogę znaleźć informację jak wygląda obliczanie zaliczki na
    podatek dochodowy (zasady ogólne, PKPiR, płatnik VAT) dla nowej
    działalności gospodarczej. Wcześniej nie prowadziłem a byłem (i jestem
    wciąż) zatrudniony na umowę o pracę.

  • 2. Data: 2008-03-22 10:11:56
    Temat: Re: Nowa DG a zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Nigdzie nia znalazles zapewne dlatego, ze obliczanie dla nowej nie rozni sie
    niczym od obliczania dla starej od poczatku roku.
    Spodziewales sie, ze jakiejs imprezy powitalnej z szampanem w US?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2008-03-22 11:00:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    m_kola w
    sa.googlegroups.com>:

> [...]
    > podatek dochodowy (zasady ogólne, PKPiR, płatnik VAT) dla nowej
    > działalności gospodarczej. Wcześniej nie prowadziłem a byłem (i jestem

    Tu jest:
    <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/1588>

    Artykuł 10.

    3. Podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 29-30e oraz art. 44 ust. 4 ustawy
    wymienionej w art. 1, od dochodów uzyskanych w 2008 r. pobiera się od
    podstawy jego obliczenia według następującej skali:
    Podstawa obliczenia podatku w złotych Podatek wynosi
    ponad do
    44.490 19 % minus kwota zmniejszająca podatek 586 zł 85 gr
    44.490 85.528 7.866 zł 25 gr + 30 % nadwyżki ponad 44.490 zł
    85.528 20.177 zł 65 gr + 40 % nadwyżki ponad 85.528 zł

    HTH

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-03-22 11:02:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    m_kola w

  • 5. Data: 2008-03-22 13:18:15
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 22 Mar, 11:11, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > niczym od obliczania dla starej od poczatku roku.
    > Spodziewales sie, ze jakiejs imprezy powitalnej z szampanem w US?

    Dzieki SDD, już myślałem, ze będzie bibka i Cię zaproszę a tu takie
    rozczarowanie.
    Pisząc o rozpoczęciu działalności miałem na mysli (ok, wiem, ze źle
    się wyraziłem) taką sytuację kiedy w pierwszym miesiącu nie mam
    żadnego przychodu, dochodu ani niczego:)
    Jaką zaliczkę na podatek w takiej sytuacji się płaci? zero?

  • 6. Data: 2008-03-22 14:17:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Jaką zaliczkę na podatek w takiej sytuacji się płaci? zero?

    No a ile myslales? Dwa piecdziesiat? Minus osiemnascie szescdziesiat trzy?
    Oczywiscie, ze zero.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2008-03-22 14:50:50
    Od: m_kola <m...@g...com>

    wiadomościnews:db91cafa-b0b4-498a-8dc2-7344d8f97dd7@
> [...]
    >
    > Jaką zaliczkę na podatek w takiej sytuacji się płaci? zero?
    >
    > No a ile myslales? Dwa piecdziesiat? Minus osiemnascie szescdziesiat trzy?

    Cięty język masz ale mimo wszystko dzięki za rozwianie wątpliwości
    za jakiś czas tez będę taki cwaniak
    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2008-03-22 14:53:38
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Może dobre dla Ciebie byłoby rozliczanie zaliczek kwartalnie?
    JaC

    -----

    > Nie bardzo mogę znaleźć informację jak wygląda obliczanie zaliczki na podatek
    dochodowy dla nowej działalności
    gospodarczej.

  • 9. Data: 2008-03-22 14:54:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Cięty język masz ale mimo wszystko dzięki za rozwianie wątpliwości
    za jakiś czas tez będę taki cwaniak

    Hehe :)
    No i jeszcze, jesli pracujesz na etacie a wybrales zasady ogolne wg skali,
    to musisz powiadomic pracodawce - w sensie wycofac zlozone oswiadczenie
    PIT-2, coby ni epomniejszal on zaliczek o 1/12 kwoty wolnej!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2008-03-25 07:21:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 22 Mar 2008 15:54:23 +0100, SDD napisał(a):

    > No i jeszcze, jesli pracujesz na etacie a wybrales zasady ogolne wg skali,
    > to musisz powiadomic pracodawce - w sensie wycofac zlozone oswiadczenie
    > PIT-2, coby ni epomniejszal on zaliczek o 1/12 kwoty wolnej!

    Sprawą dyskusyjną jest w jakim terminie ma to zrobić. Interpretacje US-ów
    są, że od następnego miesiąca. Czytając wprost ustawę wychodzi, że od
    nowego roku.