  • 1. Data: 2010-12-01 14:45:41
    Temat: Numer konta bankowego na fakturze
    Od: Michał Madej <r...@o...eu>

    1. Czy piszecie na fakturach numer swojego konta bankowego? Nie jest
    to chyba wymagane? Czy są jakieś względy (np. bezpieczeństwa)
    przemawiające za podawaniem (albo niepodawaniem) numeru konta na
    fakturach?
    2. Czy numer w standardzie IBAN (kod kraju + numer konta) można też
    podawać na fakturze dla polskich kontrahentów?

  • 2. Data: 2010-12-01 14:52:21
    Temat: Re: Numer konta bankowego na fakturze
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.12.2010 15:45, Michał Madej pisze:
    > 1. Czy piszecie na fakturach numer swojego konta bankowego?

    No to chyba norma.

    > Czy są jakieś względy (np. bezpieczeństwa)
    > przemawiające za podawaniem (albo niepodawaniem) numeru konta na
    > fakturach?

    No za podawaniem przemawia bezpieczeństwo transakcji: Mniejsza szansa
    pomyłki i opóźnień w otrzymywaniu zapłaty. Mniejsza liczba telefonów w
    stylu: ,,to jak mamy kurwa zapłacić, jak numeru konta nie ma na
    fakturze, mamy jasnowidzieć?'' wykonywanych przez nowych klientów etc.

    > 2. Czy numer w standardzie IBAN (kod kraju + numer konta) można też
    > podawać na fakturze dla polskich kontrahentów?

    Teraz już nie ma nieIBANowych numerów ZTCW.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2010-12-01 14:57:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 01-12-2010 15:45, Michał Madej pisze:
    > 1. Czy piszecie na fakturach numer swojego konta bankowego?

    Tak, bo jak nie podam to mi nie zapłacą na konto.
    A nie lubię gotówki, nieporęczna.

    Ale jak ktoś prowadzi np. warzywniak, to pewnie mu z gotówką wygodniej.

    De gustibus...

    > Nie jest
    > to chyba wymagane?

    Moi kontrahenci wymagają.

    > Czy są jakieś względy (np. bezpieczeństwa)
    > przemawiające za podawaniem (albo niepodawaniem) numeru konta na
    > fakturach?

    Jak chcesz przelew to podajesz konto, jak nie chcesz to nie musisz.

    Ze znajomości numeru czyjegoś konta nic nie wynika.
    A paranoje można leczyć, farmakologia dzieś czyni cuda.

    > 2. Czy numer w standardzie IBAN (kod kraju + numer konta) można też
    > podawać na fakturze dla polskich kontrahentów?

    Możesz im podać nawet rozmiar buta w calach.
    Serio serio.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-12-01 14:59:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Teraz już nie ma nieIBANowych numerów ZTCW.

    Prawidłowy IBAN ma na początku kod kraju - np. PL.
    Ot, taka różnica.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-12-03 22:49:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Dec 2010, Michał Madej wrote:

    > Czy są jakieś względy (np. bezpieczeństwa)
    > przemawiające za podawaniem (albo niepodawaniem) numeru konta na
    > fakturach?

    W wersji paranoidalnej możesz stosować konto "write only",
    no, prawie ;) - znaczy takie konto pomocnicze, że przelewy z niego
    można wykonywać tylko na jedno wskazane, osobno potwierdzone
    (dla tego konta) konto "główne". Tak działa np. eMax w mBanku.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-12-04 07:28:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > można wykonywać tylko na jedno wskazane, osobno potwierdzone
    > (dla tego konta) konto "główne". Tak działa np. eMax w mBanku.

    Ale PO CO?

    Po pierwsze primo: Nie ma związku pomiędzy numerem konta a logowaniem
    się do systemu.

    Po drugie primo: eMax jest zabezpieczony identycznie jak inne konta,
    tyle, że właśnie sztucznie ograniczony, ale tak samo bez kota
    esesmanowego nie da się przelać z innych kont.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek