  • 11. Data: 2002-09-28 05:57:35
    Temat: Re: Nowelizacja ustawy o vat
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Fri, 27 Sep 2002 20:17:28 +0200, "pix" <p...@w...pl> wrote:

    >Czyżby były z tym jakieś problemy ?
    >O co dokładnie chodzi ?

    Dokładnie chodzi o to, że firma która po raz pierwszy rozpoczęła DG i
    wybrała zwolnienie z VAT nie może w danym roku kalendarzowym sama
    zrezygnować z tego zwolnienia. No chyba, że przekroczy limit 38500 zł,
    wtedy staje się VAT-manem z urzędu.

    --
    Pozdrawiam serdecznie.
    Paweł

  • 12. Data: 2002-09-28 06:11:51
    Od: lity <m...@w...pl>

    On 27 Sep 2002 21:38:54 GMT, Budzik <b...@p...onet.pl> wrote:

    >albo jedno albo drugie.

    Dzięki za odpowiedź.
    US Warszawa Bemowo koniecznie chce, abym złożył jedno i drugie, co
    moim skromnym zdaniem mija się z celem.
    US Warszawa Wola znowu poinformował mnie, że składam albo to albo
    tamto. Widzę, że US Wola pracują rozsądniejsi ludzie :))

    --
    Pozdrawiam serdecznie.
    Paweł

  • 13. Data: 2002-09-28 09:34:52
    Temat: Odp: Nowelizacja ustawy o vat
    Od: "Ircys" <i...@p...wytnijto.pl>

    Użytkownik pix pisze...
    > IMHO prawdziwa pułapka jest przygotowana dla tych, którzy prowadząc DG nie
    > chcą, z różnych względów, wpaść od razu w VAT dożywotni i korzystają ze
    > zwolnienia dzięki małym obrotom.
    > Jeśli tuż przed przekroczeniem limitu zapomną zrezygnować ze zwolnienia
    > i wpadną w VAT automatycznie, to jak do tej pory juz do końca życia się go
    > nie pozbędą.
    > Tyle że przekonają się o tym dopiero za parę lat, gdy obecną DG zamkną
    > i kiedyś otworzą ponownie nową w przekonaniu, że mogą korzystać ze
    > zwolnienia.

    Pytanie "z drugiej mańki", być może lamerskie ale zadam:
    Czy wpadniecie w VAT (przekroczenie 38500 zł) jest
    krokiem w jedna strone (dożywotnio) i nie ma juz powrotu do
    zwolnienia z VAT ??

    Jurek S

  • 14. Data: 2002-09-28 10:04:55
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > US Warszawa Wola znowu poinformował mnie, że składam albo to albo
    > tamto. Widzę, że US Wola pracują rozsądniejsi ludzie :))

    Generalnie to Warszawa ma chyba jednych z najgorszych urzędników w US, jak
    ostatnio rozmawiałem z jedną panią kierownik to jej pytania czasami zwalały
    mnie z nóg.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
    milczysz." Nina Liedtke