  • 11. Data: 2007-12-29 08:26:48
    Temat: Re: Nowy haracz na ZUS, czemu tak cicho?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 28 grudzień 2007 10:05
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fl2e8k$7pq$3@news.onet.pl>):

    [ciach]
    > Myślę, że do wysyłki potrezba najwyżej dwu osób. Ta drug ato na wypadek
    > urlopu, choroby itp.

    Dziwnie lekko łykasz kwoty i ograniczenia. Czy ten naród już naprawdę taki
    niewolniczy jest, że wszystkie debilizmy uznaje za normalność? Miało być
    Tanie Państwo i Ułatwianie DG. A co jest? Pociska się farmazony o
    likwidacji okienek przy zakładaniu DG (co i tak jest banalne, a do tego
    wykonuje się to raz na całe życie albo przy bardziej szalonych obywatelach
    raz na lata)...

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 12. Data: 2007-12-29 16:20:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2007 o 09:26:48 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > likwidacji okienek przy zakładaniu DG (co i tak jest banalne, a do tego
    > wykonuje się to raz na całe życie albo przy bardziej szalonych

    Ja przechodzę całą drogę krzyżową najrzadziej raz na rok ;)
    Ale i tak wolałbym żeby ucywilizowali ustawę o VAT, o PIT,
    wysyłka elektroniczna jak w e-bankach itd. Z okienkami się jakoś
    da wytrzymać.

    pozdr,
    tommyz

  • 13. Data: 2007-12-29 16:25:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 29 grudzień 2007 17:20
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.t33ucjovipkhj4@unk>):

    > Ja przechodzę całą drogę krzyżową najrzadziej raz na rok ;)

    Kuźwa, to co ty robisz? Co roku zamykasz i otwierasz nowe DG?
    Możesz wyjaśnić po co, bo nie widzę powodu.

    > Ale i tak wolałbym żeby ucywilizowali ustawę o VAT, o PIT,
    > wysyłka elektroniczna jak w e-bankach itd. Z okienkami się jakoś
    > da wytrzymać.

    Jak dla mnie to banał. Schody zaczynają się potem.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 14. Data: 2007-12-29 16:47:19
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    zbyszek pisze:
    > Publiczne certyfikaty- jak ten do stosowania w urzędach powinno wystawiać
    > Państwo - tak samo jak wystawia dowody osobiste, prawka czy paszprot.
    A czy któryś z tych dokumentów jest wydawany za darmo? No to jaki
    problem pobierać opłatę za certyfikat? Powoła się do tego jakąś spółkę
    skarbu Państwa, trzaśnie ustawę i nich płacą i 500 PLN za certyfikaty
    2-tygodniowe :->

    Maciek

  • 15. Data: 2007-12-29 17:08:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2007 o 17:25:54 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wasz znak: <op.t33ucjovipkhj4@unk>):

    > Kuźwa, to co ty robisz? Co roku zamykasz i otwierasz nowe DG?
    > Możesz wyjaśnić po co, bo nie widzę powodu.

    Wynajmuję mieszkania i średnio raz na rok zmieniam lokum :-)
    A ostatnio zmieniłem biuro - i znowu cała procedura.

    pozdr,
    tommyz

  • 16. Data: 2007-12-29 17:51:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 29 grudzień 2007 18:08
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.t33wkup4ipkhj4@unk>):

    > Wynajmuję mieszkania i średnio raz na rok zmieniam lokum :-)
    > A ostatnio zmieniłem biuro - i znowu cała procedura.

    Kurde, to nie możesz się zameldować gdzieś na stałe a w zmienianych lokumach
    tylko tymczasowo? Bo takie wożenie się z ,,firmą'' po kraju to też chyba
    nieciekawy PR ci robi.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 17. Data: 2007-12-30 13:40:58
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2007 o 18:51:11 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > lokumach
    > tylko tymczasowo? Bo takie wożenie się z ,,firmą'' po kraju to też chyba

    Nie narzekam ;)

    pozdr,
    tommyz

  • 18. Data: 2007-12-31 19:26:37
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > I w pewnym sensie ma - PWPW ma spolke-corke (Sigillum), ktora jest jednym
    > z kilku podmiotow, wystawiajacych certyfikaty kwalifikowane w Polsce.

    PWPW to już dawno nasze władze sobie "sprywatyzowały" :( (za 1zł ?)

    Polska Wytwórnia... a nie "Państwowa....

    zbyszek

  • 19. Data: 2008-01-01 18:27:49
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    zbyszek pisze:
    >PWPW to już dawno nasze władze sobie "sprywatyzowały" :( (za 1zł ?)
    >
    > Polska Wytwórnia... a nie "Państwowa....
    Co nie zmienia faktu, ze skoro Panstwo moze w PWPW produkowac PJ, to
    moze tez wydawac certyfikaty kwalifikowane obywatelom...
    Gdyby kosztowalo to tyle, co PJ czy DO, to juz cos.

  • 20. Data: 2008-01-01 18:50:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > BTW: Koszt tego certyfikatu to nie tylko cena 250zł rocznie. To także cena
    > niewygody działania oraz konieczności kupienia dużego i bezpiecznego sejfu
    > do jego przechowywania.

    A po co, że tak się zdziwię?

    Przecież przed złożeniem podpisu i tak podajesz pin.
    Tak więc nawet pozyskanie karty z Twoim kluczem prywatnym nie oznacza
    jeszcze, że ktoś potrafi złożyć podpis kwalifikowany.

    > Do tego osobnego komputera, odłączonego od internetu
    > do dokonywania podpisów. Potem jednorazowe nośniki danych do przenoszenia
    > danych z tego komputera do komputera wysyłającego.

    Czy to aby nie paranoja? ;-)

    Oczywiście znane mi są przypadki, kiedy polityka bezpieczeństwa wymaga
    takiej infrastruktury.

    Ale raczej wątpię, żeby to miało jakiekolwiek racjonalne uzasadnienie w
    przypadku 99.99% naszego społeczeństwa.

    > Zdecentralizowany system, jak jest obecnie,
    > zapewnia bezpieczeństwo i wygodę działania. Centralizowany certyfikat to
    > masakra. Nadużycia polecą lawinowo....

    Bezpieczeństwo jest dokładnie takie, jak bezpieczne jest najsłabsze
    ogniowo systemu - czyli zazwyczaj człowiek.

    A jak to jest z wyedukowaniem naszego społeczeństwa, to każdy widzi -
    choćby ostatnie akcje pozyskania (w celu zrobienia "wałków") dostępu do
    kont na Allegro.

    Piotrek