  • 1. Data: 2004-10-30 13:43:55
    Temat: Numeracja faktur proforma
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Witam.Po raz pierwszy bede wystawial f-re proforma i nie wiem za bardzo jaki
    numer jej nadac. Normalne f-ry VAT numeruje tak: nr_faktury/rok czyli np.
    50/2004. Jaki numer powinna miec f-ra proforma ? Czy f-ry tegp typu moga
    miec osobna, niezalezna numeracje?Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-11-01 15:23:15
    Temat: Re: Numeracja faktur proforma
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <cm5ia3$sos$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mick wrote:
> [...]
    > 50/2004. Jaki numer powinna miec f-ra proforma ? Czy f-ry tegp typu moga
    > miec osobna, niezalezna numeracje?Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Faktury proforma to taki zwyczaj. To nie są żadne faktury, nigdzie się ich
    nie księguje, a numeracja może być byle jaka.

    Tylko nie próbuj numerować razem z prawdziwymi fakturami, bo potem nie
    wytłumaczysz, że te dziury w numeracji prawdziwych to z powodu faktur pro
    forma. Jak będziesz miał pecha, to uznają, że te proformy to były faktury vat
    i naliczą podatek - były już takie numery. ;) Dlatego też dzisiaj wielu nie
    wystawia już proform, tylko nazywa toto np. specyfikacjami sprzedaży - na
    wszelki wypadek. ;))
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-11-08 22:43:50
    Od: mallu <m...@o...pl>

    Mick napisał(a):
> [...]
    > 50/2004. Jaki numer powinna miec f-ra proforma ? Czy f-ry tegp typu moga
    > miec osobna, niezalezna numeracje?Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Jak najbardziej jest wskazane żeby miały oddzielną numerację, ale
    ciągłą. Proponuję: 01/2004/proforma...itd
    mallu