  • 1. Data: 2004-10-30 15:25:28
    Temat: SkypeOut
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Czy da się zafakturować jakoś zakup impulsów telefonicznych w SkypeOut (i
    ogólnie przy płatnościach kartami przez net)?
    Co jest potrzebne, aby móc odliczać VAT (wg stawki Luksemburgu 15% VAT), a
    kwotę netto wpisać w koszty?

  • 2. Data: 2004-11-02 07:52:07
    Temat: Re: SkypeOut
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Witam,
    ja próbowałem u nich upomnieć się o fakturkę ale dziewczyna powiedziała,że
    narazie to niemożliwe.
    Swoją drogą różnica w cenie jest tak kolosalna,że warto kupić mimo braku
    możliwości wrzucenia w koszty czy też odliczenia VAT.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2004-11-02 08:18:15
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Karpow" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    > ja próbowałem u nich upomnieć się o fakturkę ale dziewczyna powiedziała,że
    > narazie to niemożliwe.

    Co to znaczy niemozliwe? W Luksemburgu nie ma obowiazku wystawiac faktur
    VAT?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 4. Data: 2004-11-02 08:29:39
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > Co to znaczy niemozliwe? W Luksemburgu nie ma obowiazku wystawiac faktur

    Prawdopodobnie jest tylko ,że kontakt z nimi jest troszkę ograniczony bo
    jedynie przez forum gdyż nie podają telefonów.(Wtedy nie znalazłem - ok.2
    miesiące temu).
    Za rozmowę z np. Niemcami za min. płacę 0,03 EUR a w TPS-ie 1,46 PLN więc
    różnica niweluje mi brak fakturki :-).

  • 5. Data: 2004-11-02 08:56:32
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > brak fakturki :-).
    Przeciez możesz wpisać w koszty na podstawie dowodu wewnętrznego, a wyciąg
    będzie dowodem poniesienia wydatku.
    Darek

  • 6. Data: 2004-11-03 22:41:16
    Od: anonim<a...@w...pl>

    czy da sie rozmawiac za darmo na telefony komorkowe?? :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-11-04 12:22:38
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Temat już nie aktualny ponieważ firma Sype już wystawia rachunki.
    Po zakupie impulsów należy wrócic się na My Skype Account i wydrukować sobie
    rachunek na zakupioną kwotę.
    Wszystko sprawdzone.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-11-05 20:05:03
    Od: Szejas <s...@i...pl.nospam>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 17:25:28 +0200, napisałeś na pl.soc.prawo.podatki:

    > Czy da się zafakturować jakoś zakup impulsów telefonicznych w SkypeOut (i
    > ogólnie przy płatnościach kartami przez net)?
    > Co jest potrzebne, aby móc odliczać VAT (wg stawki Luksemburgu 15% VAT),
    > kwotę netto wpisać w koszty?

    Trochę to dziwne.
    Zgodnie z Art 27. ust 3,4, a zwłaszcza 5 Ustawy o VAT
    miejscem świadczenia tych usług telekomunikacyjnych jest Polska
    i podlegaja one polskiej stawce VAT którą trzeba sobie naliczyć samemu.
    Nawet jeśli nie prowadzisz działalności gospodarczej (osoba fizyczna).