  • 1. Data: 2004-10-30 13:38:25
    Temat: zwrot podatku za okna
    Od: "setler" <k...@o...pl>

    Witam!!
    mam pytanie...
    Moja mama kupila okna.. a wlasciwie usluge remontowa...
    teraz: na kogo wystawic rachunek??
    mama placi podatek ok 200zl rocznie iwec odpis bedzie trwac latami..
    ja mam rente rodzinna ok 700 zlotych wiec podatku place nie wiele wiecej od
    niej
    moj brat zarabia normalnie ok 1200 na reke.. wiece ma najwiekszy dochod i
    teoretycznie moze najwiecej odliczyc..
    mieszkamy razem, mama jest czlonkiem spoldzielni, wy poprostu jestemy
    zameldowani w tym mieszkaniu jako jej synowie..
    czy rachunki mozna wystamic na mojego brata zeby to on mogl sobie odliczyc
    te usluge remontowa??

    dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-10-30 17:29:40
    Temat: Re: zwrot podatku za okna
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zameldowani w tym mieszkaniu jako jej synowie..
    > czy rachunki mozna wystamic na mojego brata zeby to on mogl sobie odliczyc

    Zeby skorzystac z ulgi remontowej trzeba miec tytul prawny do lokalu. Z tego
    co piszesz tylko twoja mama taki posiada. A wiec rachunki musza byc na mame.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2004-10-30 20:01:08
    Od: "MaPia" <M...@u...box43.pl>

    Użytkownik "setler" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zameldowani w tym mieszkaniu jako jej synowie..
    > czy rachunki mozna wystamic na mojego brata zeby to on mogl sobie odliczyc

    wystarczy, ze mama podpisze z bratem umowe uzyczenia lokalu. Wtedy on bedzie
    mial tytul prawny do lokalu i bedzie mogl odpisywac wydatki remontowe (wtedy
    rachunki na niego). mamie nic grozi za uzyczenie rodzinie - zadne dodatkowe
    oplaty. Umowe mozna napisac odrecznie, nie trzeba u notariusza i nie trzeba
    rejestrowac w US.

    MaPia

  • 4. Data: 2004-10-30 20:18:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Oct 2004, pawelWN wrote:
    [...]
> [...]
    > + co piszesz tylko twoja mama taki posiada. A wiec rachunki musza byc na mame.

    Powiadasz że synowie nie mają tytułu... a z jakiego tytułu w ogóle
    przebywają wobec tego w mieszkaniu ? ;)
    Wyluczasz art. 710 (k.C.) czy "coś podobnego" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)