  • 1. Data: 2007-12-01 10:25:45
    Temat: Numerowanie faktur VAT
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Witam,
    aktualnie prowadzę numerację faktur VAT w schemacie NR/MM/RR.
    Ostatnio przystąpiłem do programu partnerskiego w którym znajduje się
    automatycznie generowanie faktur VAT do PDF w celu rozliczenia. Tam
    numeracja jest troszkę inna, a możliwości zmiany nie widzę. Tak więc
    pytanie następujące: czy można mieć kilka sposobów numeracji swoich
    faktur?

    Niby nie jest to ściśle określone jak numeracja ma wyglądać, ale
    nie wiem czy nie chodzi tu o ogólny schemat numeracji, który musi być
    zachowany na wszystkich.

  • 2. Data: 2007-12-01 21:54:18
    Temat: Re: Numerowanie faktur VAT
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Dnia Sat, 01 Dec 2007 10:25:45 +0000, cccx napisał(a):

> [...]
    >
    > Niby nie jest to ściśle określone jak numeracja ma wyglądać, ale
    > nie wiem czy nie chodzi tu o ogólny schemat numeracji, który musi być

    Dokładnej o tym programie partnerskim:
    Wyświetlam ich reklamy na swoich stronach WWW, płacą mi prowizję za
    sprzedane produkty. Proszę bardzo o odpowiedź w tym temacie.

  • 3. Data: 2007-12-01 22:06:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007, cccx wrote:

> [...]

    Przyznam, że za 1. podejściem nie wpadłem na żadną koncepcję
    w kategorii 'osochodzi'!
    Inaczej mówiąc: czy mógłbyś po polsku i nieco szczegółowiej opisać
    jak ów "program" działa?
    Bo:

    IMO każdy dający się *uzasadnić* schemat numeracji jest dobry.
    W archiwach:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100
    ...znajdziesz sporo dyskusji na ten temat.

    > Dokładnej o tym programie partnerskim:
    > Wyświetlam ich reklamy na swoich stronach WWW, płacą mi prowizję za
    > sprzedane produkty. Proszę bardzo o odpowiedź w tym temacie.

    ...jak teraz czytam, to zaczynam podejrzewać, że albo to jakiś
    program rolniczy, albo zawarłeś umowę o której mowa w paragrafie 10!
    I nie, wcale nie piszę niezrozumiale, przynajmniej w porównaniu
    z Twoim opisem ;)
    Hint: *KTO* wystawia tę fakturę?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-12-01 22:30:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007, cccx wrote:

    > Hint: *JA* Wystawiam fakturę :)

    No to nadaj jej taki numer, jaki TY chcesz, jaki wynika z TWOICH
    zasad numeracji :)

    > Czyli ogólnie jeśli chodzi o uzasadnienie posiadania odrębnej numeracji to:
    > - jest to duża część ogólnych dochodów firmy

    ...to bym pominął...

    > oparata o umowę partnerską.

    ...a to bym zaakcentował.
    "Wie Pan, umowy partnerskie rozliczam fakturami numerowanymi inaczej" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-12-01 23:02:11
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Dnia Sat, 01 Dec 2007 23:06:38 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > program rolniczy, albo zawarłeś umowę o której mowa w paragrafie 10!
    > I nie, wcale nie piszę niezrozumiale, przynajmniej w porównaniu

    :) Nie, to zwykłe skierowania reklam (kliki) na stronę klienta (partnera)
    ze zmienną identyfikującą mnie i naliczającą mi odpowiednią prowizję w
    razie sprzedaży. Być może rolnicy mają takie programy partnerskie :)
    Hint: *JA* Wystawiam fakturę :)

    Czyli ogólnie jeśli chodzi o uzasadnienie posiadania odrębnej numeracji to:
    - jest to duża część ogólnych dochodów firmy oparata o umowę partnerską.

    Nie wiem czy to wystarczy, ale chyba nikt się nie przyczepi.

  • 6. Data: 2007-12-02 15:39:21
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Dnia Sat, 01 Dec 2007 23:30:17 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > ...to bym pominął...

    > ...a to bym zaakcentował.
    > "Wie Pan, umowy partnerskie rozliczam fakturami numerowanymi inaczej" :)

    No tak, ja wystawiam, lecz w panelu partnerskim jest takie wspomaganie,
    które automatycznie generuje faktury (proforma, po kliknięciu info. że
    zaksięgowana staje się zwykłą fakt. vat) za mnie. Mogę wystawiać swoje, ale
    mogę i korzystać z tej wygenerowanej. Jednakże wolałbym w wygenerowanej bo
    czesto różne kanały prowizji są tam uwzględniane i szkoda czasu na
    wystawianie takiej samej faktury z innym numerem.

  • 7. Data: 2007-12-03 07:34:55
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "cccx" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Niby nie jest to ściśle określone jak numeracja ma wyglądać, ale
    > nie wiem czy nie chodzi tu o ogólny schemat numeracji, który musi być

    Jeśli Twoja księgowość Cię nie zlinczuje, to możesz sobie dla każdego
    klienta prowadzić osobną numerację, ważne tylko by numery sie nie powielały
    (wpleć między nie np. literkę)

    WojtekPL

  • 8. Data: 2007-12-03 09:46:25
    Od: <s...@a...pl>

    > Jeśli Twoja księgowość Cię nie zlinczuje, to możesz sobie dla każdego

    Zlinczuje? Jesli ksiegowa ma dyktować warunki, jak ma dokumenty wystawiać i
    numerować - to niech wywali na zbity pysk ją. Doradzić może, ale nie
    dyktować co i jak.