  • 1. Data: 2007-12-01 08:50:51
    Temat: PKPiR - jak zaksiegowac?
    Od: ArturS <n...@i...pl>

    Witam!

    Krótkie pytanie: jak zaksięgować zakup programu komputeroweg gdy sprzedawca
    wystawił fakturę VAT 31.10.2007, a ja otrzymałem ją fizycznie dopiero ok
    10.11.2007 i było to już po złożeniu deklaracji VAT w US.

    --
    pozdrawiam
    Artur

    Until we meet again May God hold you both in the palm of his hand

  • 2. Data: 2007-12-01 09:01:45
    Temat: Re: PKPiR - jak zaksiegowac?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ArturS" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystawił fakturę VAT 31.10.2007, a ja otrzymałem ją fizycznie dopiero ok
    > 10.11.2007 i było to już po złożeniu deklaracji VAT w US.

    Jezeli chodzi tylko o PKPiR to sobie ja mozesz nawet i w grudniu
    zaksiegowac. Z VAT-em juz ciutke gorzej jest, ale w listopadzie spokojnie
    mozesz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-12-01 09:27:23
    Od: ArturS <n...@i...pl>

    "SDD" swoja wiadomoscia sprowokowal(a) mnie do odpowiedzi:

    > Jezeli chodzi tylko o PKPiR to sobie ja mozesz nawet i w grudniu
    > zaksiegowac. Z VAT-em juz ciutke gorzej jest, ale w listopadzie spokojnie
    > mozesz.

    Dziękuję za odpowiedź. Czyli rozumiem, że tą fakturę księguję i rozliczam w
    listopadzie jak każdą inną z datą listopadową.

    --
    pozdrawiam
    Artur

    "Zawodnicy są zaangażowani w walkę jak aktorki porno w dialogi" - Jerzy
    Kulej

  • 4. Data: 2007-12-01 09:58:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dziękuję za odpowiedź. Czyli rozumiem, że tą fakturę księguję i rozliczam
    > listopadzie jak każdą inną z datą listopadową.

    W temacie wpisales PKPiR - wiec jesli chodzi o PKPiR to na 100%. Jesli
    chodzi o ewidencje zakupow VAT to na 99% (nie jestem vatowcem, wiec tylko
    pobieznie sie orientuje).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-12-01 10:23:18
    Od: ArturS <n...@i...pl>

> [...]

    > W temacie wpisales PKPiR - wiec jesli chodzi o PKPiR to na 100%. Jesli
    > chodzi o ewidencje zakupow VAT to na 99% (nie jestem vatowcem, wiec tylko

    Ok, a czy dopuszczalne jest pominiecie calkowite faktury kosztowej (wartosc
    3,5zl) we wszystkich ewidencjach, tak jak by go nie bylo? Czy jak juz ktos
    wystawi na mnie fakture, to musze ja uwzglednic w PKPiR?

    --
    pozdrawiam
    Artur

    If you pay peanuts, you get monkeys

  • 6. Data: 2007-12-01 12:30:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "ArturS" <n...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > 3,5zl) we wszystkich ewidencjach, tak jak by go nie bylo? Czy jak juz ktos
    > wystawi na mnie fakture, to musze ja uwzglednic w PKPiR?

    Oczywiscie, ze dopuszczalne, a nawet wskazane, gdy zakup nie moze stanowic
    KUP. Chyba, ze jest to zakup towaru lub materialu - to wtedy nie wolno nie
    wpisac do KUP.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-12-01 12:50:16
    Od: ArturS <n...@i...pl>

> [...]

    > KUP. Chyba, ze jest to zakup towaru lub materialu - to wtedy nie wolno nie

    3,5 zł to żaden koszt, więc nie będę się nawet zastanawiał :)
    Dziękuję za cierpliwość i wyjaśnienia.

    --
    pozdrawiam
    Artur

    "Powaga jest ostatnią szansą ludzi płytkich"- O. Wilde

  • 8. Data: 2007-12-01 21:41:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007, SDD wrote:

    > Oczywiscie, ze dopuszczalne, a nawet wskazane, gdy zakup nie moze stanowic
    > KUP. Chyba, ze jest to zakup towaru lub materialu - to wtedy nie wolno nie
    > wpisac do KUP.

    wKF: nie wolno nie wpisać do KPiR :)
    Kosztem być nie musi, choć to trochę absurdalnie brzmi.

    Ale IMO można wskazać zastosowanie dla takiego łamańca: jak ktoś
    otrzymuje "coś" jako TH, a ma chętkę aby z kolejnej paczki 100 "cosi"
    2 sobie wziąć do celów osobistych, to IMO może zarówno wpisać
    przyjęcie 100 szt a następnie korygować koszt o 2 sztuki, albo
    przyjąć od ręki 98 szt jako TH zaś 2 szt wpisać "na wszelki
    wypadek" do kol....ile to teraz, "15"?
    BTW:
    Po prawdzie nie będę mocno się sprzeciwiał tezie, że skoro to
    nie-TH to można nie wpisywać, ale IMO nikt nie lubi występować
    w roli wielbłąda "ale dostawca przywiózł jednek 100 szt".

    pzdr, Gotfryd