  • 11. Data: 2012-12-17 20:32:06
    Temat: Re: Numerowanie faktur VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-12-17 20:12, witek wrote:
    > tyle, z US tak nie uwaza.

    Ale zwróć uwagę na to, że wsad do wniosku o interpretację był taki, że
    US nie mógł odpowiedzieć inaczej niż odpowiedział.

    Natomiast jak spojrzysz na "dużych" typu TPSA (Orange), gazownie,
    wodociągi, sieci stacji benzynowych (np. Orlen), etc to nikt nie
    generuje numerów faktur w taki sposób jakby sobie życzył US i co
    przyklepał *w tym przypadku* sąd.

    Piotrek

  • 12. Data: 2012-12-17 20:45:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-17 20:32, Piotrek pisze:

> [...]
    > wodociągi, sieci stacji benzynowych (np. Orlen), etc to nikt nie
    > generuje numerów faktur w taki sposób jakby sobie życzył US i co

    Parafrazując Gotfryda - sąd odpowiedział na takie pytanie, jakie zostało
    zadane ;)

    > posiada system księgowy, który nadaje każdemu dokumentowi (a nie
    > tylko fakturom) kolejne numery. W efekcie faktury VAT otrzymują
    > numery, ale nie są to numery następujące bezpośrednio po sobie.

    I tu zgoda z sądem, jak mam program, który mi numeruje faktury i jakieś
    inne dokumenty łącznie, to nie mogę dopuścić do sytuacji, że w fakturach
    mam numery 1,3,4,5,10,11 itd.

    Z czego jednak nie wynika, że nie można stosować równoległych i ciągłych
    numeracji:

    1/A, 2/A...
    1/b, 2/B...

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-12-17 20:57:36
    Od: <6...@6...205736.invalid> (Tom N)

    Piotrek w

> [...]

    > wodociągi, sieci stacji benzynowych (np. Orlen), etc to nikt nie
    > generuje numerów faktur w taki sposób jakby sobie życzył US i co

    Spojrzałem na faktury od Netii, wychodzi, że wystawiają ich około 100 000
    miesięcznie, numeracja rośnie :D

    Za to Orange wystawia około 10 000 000 000 faktur miesięcznie... gdyby nie
    to, że pierwsze 4 cyfry to rok i miesiąc...

    Faktura z miesiąca x ma oprócz tych 4 takie:0967022815
    a z miesiąca x+1 takie 0000659717
    Przytnijmy o kolejne 4 cyfry wiodące
    x: 022815
    x+1:659717

    Uff, w końcu numer faktury jest większy... Ale oni maja swoją interpretację
    US zapewne

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2012-12-18 22:44:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Dec 2012, Jaskiniowiec wrote:

    > Dodam, ze firma to jednoosobowa dz. gosp. i nie ma oddzialu/ow.

    Dodaj, że odrębne traktowanie oddziałów w roli podatników VAT zniknęło
    wraz z nową ustawą o VAT :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-12-20 01:57:42
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 18.12.2012 o 22:44 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    pisze:

    > Dodaj, że odrębne traktowanie oddziałów w roli podatników VAT zniknęło
    > wraz z nową ustawą o VAT :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Tą która ma obowiazywac, czy o czyms nie wiem? Dodam, ku przypomnieniu, iz
    zyjemy w kraju, gdzie nawet ministerstwa nie sa na bierzaco z
    obowiazujacym prawem, wiec co sie dziwic malemu szarakowi jak ja, ktory po
    prostu pyta, by mniej bladzic... ;-)

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 16. Data: 2012-12-20 07:43:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jaskiniowiec wrote:

    > Tą która ma obowiazywac, czy o czyms nie wiem?

    Nie. Nowa to ta z 2004. Wtedy stara miała z 10 lat,
    więc na nową "nową" jeszcze za wcześnie :-)
    Ja bym uchwalił taką w kilku zdaniach.

  • 17. Data: 2012-12-20 09:48:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Dec 2012, Jaskiniowiec wrote:

    > Tą która ma obowiazywac, czy o czyms nie wiem?

    Nie, nie :)
    Tę "nową" która obowiązuje od wejścia do UE, w sumie już dość starą :)

    pzdr, Gotfryd