  • 1. Data: 2012-12-18 08:34:06
    Temat: Transakcja unijna i błędna faktura.
    Od: Łukasz Widomski <"\\#/"@o2.pl>

    Witam,

    Kupiłem od gościa z Niemiec trochę towaru, przelew poszedł, towar dotarł
    lecz niestety z błędną fakturą.
    Poprzednio kupowałem już od niego i było OK, ale tym razem fakturę
    wystawił jego syn (przypuszczenia) bo adres się zgadza tylko imię inne.
    Gość podał na fakturze błędnie mój numer VAT-EU a swojego wcale nie
    podał. Jest tylko jego niemiecki numer NIP. Doczytałem że u nich są dwa
    odrębne numery identyfikacji podatkowej. Jeden wewnętrzny zależny od
    landu i drugi europejski (jeśli ktoś takowy posiada). Faktura powinna
    być unijna ponieważ, zawiera tą ich klauzulę (USC TAG......) oraz gość
    naliczył zerową stawkę VAT.
    Próbuję się z nim skontaktować i się nie odzywa.

    I teraz moje pytanie jak postąpić:

    - zaksięgować jako normalny zakup np. na paragon i zaliczyć koszty
    towaru tylko do KPiR i nie księgować VAT-u (ponieważ go nie było)?
    Ale niesie to ryzyko, że on się obudzi i złoży deklarację unijną w
    swoim US i poda wtedy poprawnie mój NIP.
    - zaksięgować jako transakcję unijną standardowo tworząc fakturę wewnętrzną?
    Ale tutaj nie mam jego VAT-EU, użyć jego ojca? pewnie nie bo paranoja.
    - ??

    Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi
    Widomski Łukasz

  • 2. Data: 2012-12-22 11:12:52
    Temat: Re: Transakcja unijna i błędna faktura.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Łukasz Widomski" <"\\#/ wrote:

    > - zaksięgować jako transakcję unijną standardowo tworząc fakturę
    > wewnętrzną? Ale tutaj nie mam jego VAT-EU

    A nie możesz znaleźć/ustalić jego UStIdNr?
    Jak nie, to ustal jego status w VAT
    przez biuro wymiany informacji VAT w Koninie - działa mailowo -
    i wystaw prawidłowe dokumenty.