  • Data: 2006-10-19 10:25:22
    Temat: OT, było: testament
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Oct 2006, agislo wrote:

    > znam przypadek jak prawnik mowil, ze wystarczy za prawa majatkowe do
    > projektu graficznego zaplacic na fakturze

    Może miał na myśli podpisaną przez obie strony f-rę, z wyraźnie
    wymienioną w polu "opis towaru lub usługi" listą praw za które
    następuje zapłata :)
    IMO taki "papier" wyczerpuje wymogi art. 78 K.C.

    Czyli "coś więcej niż fakturę" - bo na f-rze nie ma zakazu
    umieszczania gwarancji, dowodu zapłaty (w postaci dopiska: zapłatę
    gotówką przyjąłem) itp. więc nie widzę powodu, dla którego jeśli
    *zawiera* wszystko czego wymaga prawo autorskie plus własnoręczne
    podpisy obu stron (na tzw "oryginalnym oryginale" oraz "oryginalnej
    kopii", bo pomysł nazywania oryginału egzemplarza dokumentu "kopią"
    jest ciekawy sam w sobie :>) - to właśnie mamy umowę.

    > - choc to bez sensu zupelnie! wymagana jest umowa o prawa majat.

    No jest jak rozumiem - na f-rze :)
    Przy przykładowej treści pola "opis towaru lub usługi": "Przekazanie
    prawa do publikacji w postaci czasopism oraz rozpowszechniania na
    drodze elektronicznej, wraz z prawem do wprowadzania zmian i tłumaczeń
    projektu wymienionego z ofercie [albo dla odmiany: specyfikacji
    zamówienia] numer taki i siaki".
    Albo jeszcze dłuższy, ze specyfikacją dostatecznie jasno określającą
    o jaki projekt chodzi :) czyli np. "projektu łodzi podwodnej napędzanej
    siłą mięsni ludzkich do celów zabawy w basenie"....

    pzdr, Gotfryd