  • 1. Data: 2008-04-19 18:57:21
    Temat: Obliczenie podatku dochodowego małżeństwa z uwzględnieniem dochodów z zagranicy
    Od: "Michał Kłosiński" <m...@d...it>

    Witam,

    Rozliczam się wspólnie z małżonką od dochodów uzyskanych przez nas w Polsce
    i przeze mnie z zagranicy metodą wyłaczenia z progresją.
    Utknąłem przy obliczaniu ww. metodą stopy procentowej dla ustalenia podatku
    od polskiego dochodu, a ściślej przy wyznaczeniu samej podstawy obliczenia
    podatku.

    Zgodnie z zapisami Ustawy o pod. doch. od os. fiz. powinnem w pierwszej
    kolejności zsumować dochody z Polski oraz z zagranicy i od tak uzyskanego
    dochodu obliczyć podatek celem obliczenia stopy procentowej do dalszych
    wyliczeń (wyłaczenie z progresją). Pytanie: czy w przypadku rozliczania
    wspólnego z żoną biorę pod uwagę:
    - mój dochód z zagranicy oraz sumę naszych dochodów z Polski ?
    - mój dochód z zagranicy oraz połowę sumy naszych dochódów z Polski
    (stanowiąca w końcu podstawę obliczenia podatku)?
    - czy też może sumuję dochód z zagranicy oraz dochody obojga z Polski i
    dzielę to na pół w celu obliczenia podatku,tak jak się to robię normalnie w
    przypadku wspólnego rozliczania małżonków w stosunku do polskich dochodów?

    Pozdrawiam
    Michał