  • 1. Data: 2006-09-17 19:31:15
    Temat: Obowiązek podatkowy w podatku od darowizny
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Na której ze stron spoczywa obowiązek podatkowy w podatku od darowizny w
    przypadku gdy rodzice darują swojemu 16-letniemu dziecku 100.000 PLN?
    Na rodzicach jako darczyńcach?To oni muszą złożyć zeznanie podatkowe za
    swoje dziecko?.
    Zaznaczam,że darowizna dokonana była bez udziału notariusza. Na

  • 2. Data: 2006-09-17 19:53:52
    Temat: Re: Obowiązek podatkowy w podatku od darowizny
    Od: Peptulis Amargolis <a...@i...pl>

    On Sun, 17 Sep 2006 21:31:15 +0200, wombi <j...@d...pl>
    wrote:

    >Na której ze stron spoczywa obowiązek podatkowy w podatku od darowizny w
    > przypadku gdy rodzice darują swojemu 16-letniemu dziecku 100.000 PLN?

    fajnie miec takich dzianych rodzicow !!!

  • 3. Data: 2006-09-18 07:39:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    wombi wrote:

> [...]
    > Zaznaczam,że darowizna dokonana była bez udziału notariusza. Na
    > rodzicach jako darczyńcach?To oni muszą złożyć zeznanie podatkowe za

    Ustawa z dnia 28 lipca 1983r. o podatku od spadków i darowizn

    Art. 5. Obowiązek podatkowy ciąży na nabywcy własności rzeczy i praw
    majątkowych, a w wypadku darowizny obowiązek podatkowy ciąży solidarnie
    na obdarowanym i darczyńcy.

    A więc zeznanie mogą złożyć albo rodzice albo dziecko.
    Zwracam uwagę, że finansowo bardziej opłaca się złożenie zeznania i
    zapłata podatku przez darczyńcę.

  • 4. Data: 2006-09-18 08:09:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Sep 2006, wombi wrote:

    > Na której ze stron spoczywa obowiązek podatkowy w podatku od darowizny w
    > przypadku gdy rodzice darują swojemu 16-letniemu dziecku 100.000 PLN? Na
    > rodzicach jako darczyńcach?

    +++ ustawa +++
    Art. 5. Obowišzek podatkowy cišży na nabywcy własnoœci rzeczy i praw
    majštkowych, a w wypadku darowizny obowišzek podatkowy cišży solidarnie
    na obdarowanym i darczyńcy.
    ---

    Wniosek:

    > To oni muszą złożyć zeznanie podatkowe za swoje dziecko?.

    ...że mogą złożyć "za siebie" - jako obciążeni obowiazkiem.
    Być może nie zawadzi w umowie stwierdzić że to darczyńca
    zapłaci podatek.
    Acha - nie jestem doradcą. Wniosek wypływa z przeczytania ustawy.

    pzdr, Gotfryd