  • 1. Data: 2006-09-17 16:59:29
    Temat: Zatrudnienie wspólników w sp. z o.o.
    Od: "Piotr Kosiaty" <p...@n...pl>

    Dzień Dobry,
    Bedę dozgonie wdzięczny za poradę w kwestii zatrudnienia dwóch wspólników w
    sp. z o.o.

    1. Która forma dla wspólników jest lepsza - zatrudnienie na etacie czy
    kontrakt menedżerski.
    Mam na myśli opłaty do ZUS i US.
    Może Ktoś zna jakiejś linki do WWW, gdzie coś więcej piszą o tym. Mogą być
    też jakieś płatne portale - GOFIN, INFOR, FK ...?

    2. Kto podpisuje umowę o pracę jak w spółce jest dwóch wspólników: A i B
    (obaj chcą się zatrudnić w sp-ce)
    A zatrudnia B, a ten-B zatrudnia A...?

    Dziękuję Temu co poświęci mi chwilkę i napisze "dwa słowa".
    Pozdrawiam
    Piotr K.

  • 2. Data: 2006-09-17 21:13:43
    Temat: Re: Zatrudnienie wspólników w sp. z o.o.
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 17 Sep 2006 18:59:29 +0200, "Piotr Kosiaty"

    >1. Która forma dla wspólników jest lepsza - zatrudnienie na etacie czy
    >kontrakt menedżerski.
    >Mam na myśli opłaty do ZUS i US.
    przy kontrakcie mozna jeszcze rozroznic kontrakt z FV lub bez FV.

    >2. Kto podpisuje umowę o pracę jak w spółce jest dwóch wspólników: A i B
    >(obaj chcą się zatrudnić w sp-ce)
    >A zatrudnia B, a ten-B zatrudnia A...?
    Oczywiscie *spolka* *zatrudnia* ale najpierw Zgromadzenie wspolnikow
    udziela pelnomocnictwa osobie C do podpisania umow z Zarządem.
    Pelnomocnik C podpisuje umowe z A i B.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 3. Data: 2006-09-17 21:29:27
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:gferg2tiabj8dpp7d3urvilj8h21eooafo@4ax.com>
    WAM <n...@n...nopl.pl> pisze:

    > Oczywiscie *spolka* *zatrudnia* ale najpierw Zgromadzenie wspolnikow
    > udziela pelnomocnictwa osobie C do podpisania umow z Zarządem.
    > Pelnomocnik C podpisuje umowe z A i B.

    1.) A czy Zarząd powołany przez Zgromadzenie Wspólników sam bezpośrednio nie
    może zatrudnić A i B?
    Zakładając oczywiście, że A i B nie są w Zarządzie ;-)

    jeśli tak se ne da, to:

    2.) Czy pełnomocnik C musi być zatrudniony, czy musi być w Zarządzie, czy
    też może to być "neutralna" osoba?

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-09-17 22:26:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 17 Sep 2006 23:29:27 +0200, "Nixe" <n...@f...pl> wrote:

    >1.) A czy Zarząd powołany przez Zgromadzenie Wspólników sam bezpośrednio nie
    >może zatrudnić A i B?
    >Zakładając oczywiście, że A i B nie są w Zarządzie ;-)
    myslalem ze A i B maja byc zarzadem.
    W powyzszej sytuacji wg mnie - zarzad moze zatrudnic A i B.

    >jeśli tak se ne da, to:
    >
    >2.) Czy pełnomocnik C musi być zatrudniony, czy musi być w Zarządzie, czy
    >też może to być "neutralna" osoba?
    wg mnie moze byc neutralny.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 5. Data: 2006-09-17 22:32:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WAM,

    Sunday, September 17, 2006, 11:13:43 PM, you wrote:

    [...]

    > Oczywiscie *spolka* *zatrudnia* ale najpierw Zgromadzenie wspolnikow
    > udziela pelnomocnictwa osobie C do podpisania umow z Zarządem.
    > Pelnomocnik C podpisuje umowe z A i B.

    Nie ma konieczności ustalanie pełnomocnika jako odrębnej osoby C.
    Zgromadzenie może udzielić pełnomocnictw do zawierania umów o pracę
    obu wspólnikom i A może podpisać umowe z B a B z A.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2006-09-18 16:57:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Kosiaty" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sp. z o.o.
    >
    > 1. Która forma dla wspólników jest lepsza - zatrudnienie na etacie czy

    Niezatrudnienie.
    Wtedy ZUS-u nie masz, a od wynagrodzenie za pełnienie funkcji płacisz
    podatek tak jak od zleceń.

    > 2. Kto podpisuje umowę o pracę jak w spółce jest dwóch wspólników: A i B
    > (obaj chcą się zatrudnić w sp-ce)
    > A zatrudnia B, a ten-B zatrudnia A...?

    Zgodnie z KSH wyznaczony przez Walne Zgromadzenie pełnomocnik.
    Najlepiej osoba trzecia.

    Warto o tym pamiętać - bez tego taka umowa jest nieważna.

  • 7. Data: 2006-09-18 16:58:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > myslalem ze A i B maja byc zarzadem.
    > W powyzszej sytuacji wg mnie - zarzad moze zatrudnic A i B.

    Zgodnie z KSH nie może.
    A już na pewno ZUS czy US taką umowę podważy.

  • 8. Data: 2006-09-18 17:47:30
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eemj7a$aap$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Cavallino <k...@...pl> pisze:

    > Zgodnie z KSH wyznaczony przez Walne Zgromadzenie pełnomocnik.
    > Najlepiej osoba trzecia.

    A dlaczego nie może zatrudnić Prezes Zarządu?

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-09-18 17:51:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomości <news:eemj7a$aap$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > A dlaczego nie może zatrudnić Prezes Zarządu?

    Bo KSH do zatrudniania wspólników przewidział inny tryb.
    Pod rygorem nieważności.

  • 10. Data: 2006-09-18 18:03:02
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eemmc8$mla$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Cavallino <k...@...pl> pisze:

    > Bo KSH do zatrudniania wspólników przewidział inny tryb.
    > Pod rygorem nieważności.

    Rozumiem. Dzięki :)

    --
    Nixe