  • 1. Data: 2004-05-07 11:52:41
    Temat: Obowiazki urzedu skarbowego
    Od: "ksdrs" <k...@S...onet.pl>

    Witam i niesmialo pytam :)
    Zlozylem w US wniosek o stwierdzenie nadplaty + kerekty pitow za lata
    poprzednie + dokument od pracodawcy stwierdzajacy ze 80% czasu pracy
    poswiecam na prace tworcza.
    Pani urzedniczka stwierdzila (jak pisze w decyzji odmownej) ze materialy
    ktore przedstwailem sa niewystarczajace zeby rozpatrzyc wniosek pozytywnie
    poniewaz pracodawca nie skorygowal PIT-11 jak rowniez w pismie ktore
    zlozylem nie wyodrebnil wynagrodzenia bedacego przedmiotem prawa
    autorskiego.
    Czy w takiej sytuacji US nie powinien sie zwrocic do pracodawcy o
    przedstawienie takiego dokumentu badz skorygowanie PIT-11?
    Niestety ja nie mialem szansy sie wykazac poniewaz podczas rozmowy
    telefonicznej uslyszalem przemily glos mowiacy "nic panu teraz nie powiem bo
    to nie jest rozmowa na telefon".
    Bede wdzieczny za pomoc
    Maciek

  • 2. Data: 2004-05-07 21:54:20
    Temat: Re: Obowiazki urzedu skarbowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 May 2004, ksdrs wrote:

    >+ Witam i niesmialo pytam :)

    Ja też :)

    [...]
    >+ Czy w takiej sytuacji US nie powinien sie zwrocic do pracodawcy o
    >+ przedstawienie takiego dokumentu badz skorygowanie PIT-11?

    A to *US* uważa że "coś jest nie tak" czy *ty* tak uważasz ?

    Przecież już tu pisali: "pisemko" nie jest żadnym dokumentem
    zgodnym z przepisami. To może być ew. "podkładka" na wypadek
    jakby US się czepiał - zamiast czepiać się ciebie pójdzie czepiać
    się pracodawcy i sprawdzi ile to przychodu było "z praw" ;)
    A urzędowym dokumentem jest *deklaracja*.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-08 08:33:41
    Od: "ksdrs" <k...@b...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > A to *US* uważa że "coś jest nie tak" czy *ty* tak uważasz ?
    US stwierdzil ze "materialy ktore przedstwailem sa niewystarczajace
    zeby rozpatrzyc wniosek pozytywnie" wiec nie stwierdzil
    jednoznacznie ze zwrot mi sie nienalezy. Skoro jest jakies
    "ale" to chyba US nie powinien od razu wystawiac decyzji
    odmownej. Skoro stwierdzil ze brakuje czegos od pracodawcy
    to powinien zwrocic sie do niego. No chyba ze sie myle. I o to wlasnie pytam
    ;)

> [...]
    > się pracodawcy i sprawdzi ile to przychodu było "z praw" ;)
    > A urzędowym dokumentem jest *deklaracja*.

    Ok. Ale skoro ja skladam korekte, pracodawca stwierdza ze wykonuje
    prace objeta prawami autorskimi a US sobie mowi "nie" to chyba cos jest nie
    tak.
    Chodzi mi o to czy w takiej sytuacji US nie ma obowiazku "czepiania"
    sie pracodawcy aby rozwiazac problem i nie wystawiac decyzji bo
    platnik czegos nie zrobil.
    pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2004-05-10 06:37:05
    Od: "ksdrs" <k...@S...onet.pl>

> [...]
    > się pracodawcy i sprawdzi ile to przychodu było "z praw" ;)
    > A urzędowym dokumentem jest *deklaracja*.

    Widocznie pisali glupoty.
    Korekty za lata poprzednie skladalem w US xxx natomiast zeznanie
    za 2003 w US yyy. PITy-11 byly identyczne (bez wyodrebnienia
    honorarium za prawa autorskie - czyli tego o co mial "pretensje" US xxx).
    Skladajac korekty i zeznanie 2003 opieralem sie tylko
    na tym "pisemku" i dzisiaj sie okazalo ze US yyy do
    niczego sie nie przyczepil i zwrocil nadplate.
    Teraz juz z czystym sumieniem (i hakiem) moge wyslac odwolanie
    do Izby Skarbowej.

    Maciek

  • 5. Data: 2004-05-15 07:44:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 May 2004, ksdrs wrote:
    [...]
> [...]
    >+ na tym "pisemku" i dzisiaj sie okazalo ze US yyy do
    >+ niczego sie nie przyczepil i zwrocil nadplate.

    Napisz w ciągu najbliższych lat czy US yyy zrobi kontrolę u wystawcy
    PIT-11 i czy się czepiali (firmy). Formalnie... PIT był niepoprawny :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)