  • 1. Data: 2002-12-16 11:52:17
    Temat: Od 1.01.2003 zmiana składki wypadkowej
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    Od stycznia zmianie ulegają m.in. zasady ustalania wysokości składki
    wypadkowej.
    Według moich wyliczeń składka dla płatników zatrudniających mniej niż 10
    pracowników wynosi od 1 stycznia 2,08 %.
    Czy ktoś może to potwierdzić.

    Pozdr.
    JerryU

  • 2. Data: 2002-12-16 16:04:19
    Temat: Re: Od 1.01.2003 zmiana składki wypadkowej
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik "JerryU" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Według moich wyliczeń składka dla płatników zatrudniających mniej niż 10
    > pracowników wynosi od 1 stycznia 2,08 %.

    A skąd wziąłeś owe 2,08 % ?
    Połowa najwyższej stopy procentowej wynosi przecież 3,86 * 0,5 = 1,93 %

    Z.K.

  • 3. Data: 2002-12-16 18:48:35
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "JerryU" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > A skąd wziąłeś owe 2,08 % ?
    > Połowa najwyższej stopy procentowej wynosi przecież 3,86 * 0,5 = 1,93 %
    >
    > Z.K.

    Podobno jest czy ma byc jakieś rozporządzenie i składka na wypadkowe ma
    zależeć oc ilość zatrudnianych pracowników i rodzaju działalności, tylko
    gdzie to znaleźć? Może ktoś wie???

  • 4. Data: 2002-12-16 18:56:51
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > Podobno jest czy ma byc jakieś rozporządzenie i składka na wypadkowe ma
    > zależeć oc ilość zatrudnianych pracowników i rodzaju działalności, tylko

    Już jest Ustawa z dnia 30.10.2002 o ubezpieczeniu społecznym z tytułu
    wypadków przy pracy i chorób zawodowych - Dz.U. Nr 199/02 poz. 1673
    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29.11.2002 w
    sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z
    tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych w zależności od zagrożeń
    zawodowych i ich skutków - Dz.U. Nr 200, poz. 1692
    Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 4.12.2002 o sprostowaniu błedu
    (w poprzednim Rozporządzeniu) - Dz.U. Nr 203 poz. 1720.

    Z.K.

  • 5. Data: 2002-12-17 08:20:21
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd wziąłeś owe 2,08 % ?
    > Połowa najwyższej stopy procentowej wynosi przecież 3,86 * 0,5 = 1,93 %
    >
    > Z.K.

    Z załącznika nr 2 do Rozporządzenia Min. Pracy i Polit. Społ ( Dz.U.Nr 200
    poz. 1692 ) w którym w poz. 3 jest Górnictwo i kopalnictwo surowców
    energetycznych - 4,13 % x 0,5 = 2,065 co w zaokragleniu ( matematycznym)
    daje 2,07 ( a nie jak pisałem wczesniej 2,08 ) Natomiast nie widzę w tym
    załączniku stawki 3,86 %.

    Pozdr. JerryU

  • 6. Data: 2002-12-17 08:54:52
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > energetycznych - 4,13 % x 0,5 = 2,065 co w zaokragleniu ( matematycznym)
    > daje 2,07 ( a nie jak pisałem wczesniej 2,08 ) Natomiast nie widzę w tym

    Bo ta tabela została zmieniona - patrz Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów
    z dnia 4.12.2002 o sprostowaniu błędu - Dz.U. Nr 203 poz. 1720.
    Teraz najwyższa wartość dla górnictwa wynosi 3,86 %

    Z.K.

  • 7. Data: 2002-12-17 09:45:06
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> napisał w wiadomości
    * 0,5 = 1,93 %>

> [...]
    > z dnia 4.12.2002 o sprostowaniu błędu - Dz.U. Nr 203 poz. 1720.
    > Teraz najwyższa wartość dla górnictwa wynosi 3,86 %

    Sprawdziłem - masz rację.
    Gratuluję czujności

    Pozdr. JerryU