  • 11. Data: 2008-03-17 11:58:23
    Temat: Re: Odliczenie internetu.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Szm. pisze:

    > hm,
    > Bardzo wiele firm płaci swoje zobowiązania z 90 dniowym terminem
    > płatności np. kopalnie.
    > Wystawiam fakturę a kasa spływa za 3 miesiące - jak wtedy rozliczać
    > koszty ? po trzech miesiącach ?

    Regulują to odpowiednie przepisy.

    W przypadku ulgi internetowej odliczeniu podlegają wydatki
    poniesione, a nie sam fakt konieczności ich poniesienia.

    "6a) wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w
    wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,"

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-03-17 12:00:09
    Od: "Krzysztof Szm." <b...@p...com.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika w
    > wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł,"

    super, wielkie dzięki za informację, czyli odliczenia internetowe ją
    specyficznym kosztem i takiego stanu prawnego nie można generalizować.
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

    Krzysztof Szm.

  • 13. Data: 2008-03-17 12:26:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Krzysztof Szm. pisze:

    > super, wielkie dzięki za informację, czyli odliczenia internetowe ją
    > specyficznym kosztem i takiego stanu prawnego nie można generalizować.

    Że Cię jeszcze piorun nie trafił...

    Odliczenie to nie koszt.
    Zasady dotyczące uznawania kosztów nie mają żadnego związku z zasadami
    odliczania czegokolwiek od dochodu lub podatku.
    Wszelka zbieżność jest wyłącznie przypadkowa.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2008-03-17 16:27:48
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:

    > A z czego to wynika?
    > Na poczcie nie można płacić?
    > A w agencji typu "grosik"?

    Mógłbyć być bardziej konstruktywny. Sprawa nazewnictwa konta juz dawno
    została wyjaśniona. Chodzi o to, że jeśli już płacisz z konta to
    własnego. US nie przyjmie odliczenia jeśli należności płacone byłt z
    konta np. sąsiada. Śmieszne? Autentyczne. W zeszłym roku usiłowałem
    odliczyć wtdatki na internet za 2006r. Należność regulował mi sąsiad
    (przez ścianę) ze swojego konta, a ja dawałem mu gotówkę. I US odmówił
    uznania odliczenia, ponieważ wydatki nie były ich zdaniem prawidłowo
    udokumentowane. Wynika to z interpretacji Ministerstwa Finansów. Nie
    jestem prawnikiem i nie wiem, czy wyrażam się precyzyjne. Ważne, że taki
    problem istnieje i trzeba uważać. Zainteresowany może dokładnie
    dowiedzieć się u źródeł jak jest ewentualnie w jego przypadku, aby nie
    wpuścić się "w maliny".

    Remek

  • 15. Data: 2008-03-17 16:52:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Remek wrote:

> [...]
    > (przez ścianę) ze swojego konta, a ja dawałem mu gotówkę. I US odmówił
    > uznania odliczenia, ponieważ wydatki nie były ich zdaniem prawidłowo

    A napisz jeszcze jak to wyglądało w praktyce.
    (nie chodzi mi o to kto ma rację, bo akurat US ma, ale o tryb w jakim się to
    odbyło
    w Twoim przypadku)
    US odmówił w jakim trybie?
    Byłeś wezwany do przedłożenia dokumentów
    uprawniających do ulgi w trybie wyjaśnienia,
    czy standardowa wyrywkowa kontrola PIT,
    czy z jakiegoś innego powodu sprawdzali dokumenty
    do odliczenia z tego tytułu.
    Składałeś korektę?

  • 16. Data: 2008-03-17 17:45:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Szm. wrote:

    > A czy gdybym miał fakturę a nie zapłacił to nie mogę dokonać odliczenia ?

    Nie.
    Ustawa wyrażnie mówi poniesionych kosztów. A ty kosztu za niezapłaconą
    fakturę nie poniosłeś.

  • 17. Data: 2008-03-17 17:47:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Remek wrote:

> [...]
    > (przez ścianę) ze swojego konta, a ja dawałem mu gotówkę. I US odmówił
    > uznania odliczenia, ponieważ wydatki nie były ich zdaniem prawidłowo

    Słusznie.

    Gdyby sąsiad płacił gotówką na poczcie wpisując twoje dane jako nadawcy,
    wówczas i owszem internet byś odliczył.
    Zapłacone z jego konta nie odliczysz.

  • 18. Data: 2008-03-17 17:54:38
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2008 o 18:47:29 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > Słusznie.
    >
    > Gdyby sąsiad płacił gotówką na poczcie wpisując twoje dane jako nadawcy,
    > wówczas i owszem internet byś odliczył.
    > Zapłacone z jego konta nie odliczysz.

    Co jest może zgodne z literą ustawy, natomiast z duchem już nie bardzo
    - przecież koszt poniesiony, a dostawcy internetu nie interesuje kto
    płacił, ważny jest wpływ kasy na indywidualne subkonto abonenta..
    No ale cóż począć, "dura left sed left" :)

    pozdr,
    tommyz

  • 19. Data: 2008-03-17 18:06:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@o...pl wrote:

> [...]
    > płacił, ważny jest wpływ kasy na indywidualne subkonto abonenta..
    > No ale cóż począć, "dura left sed left" :)

    duchy to w kościele.

    US interesuje kto płacił bo tylko ten kto płacił ma prawo odliczyć.

  • 20. Data: 2008-03-17 18:18:01

    Dnia 17-03-2008 o 19:06:06 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > duchy to w kościele.
    >
    > US interesuje kto płacił bo tylko ten kto płacił ma prawo odliczyć.

    To świetnie :)

    pozdr,
    tommyz