  • 11. Data: 2008-05-28 07:34:07
    Temat: Re: Odliczenie internetu - wynajęte mieszkanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Tych nie można odliczyć. Nie są zainstalowane "w miejscu".
    > Możesz próbować się szarpać ale na razie chyba wszystkie US stoją na
    > stanowisku że przenośny internet to nie ten internet z ustawy.

    Są już takie oficjalne interpretacje?

    A co z internetem typu Sferia, gdzie też dostaje się modem i można go
    przenieść w inne miejsce, choć w umowie jest napisane, że usługa będzie
    świadczona w określonym lokalu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-05-28 07:50:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Są już takie oficjalne interpretacje?

    Nie ma, dlatego napisałam "możesz sie szarpać". Jest "praktyka" z
    powielacza.

    Ktoś musi być pierwszy na oficjalnej drodze. Są ochotnicy?

    > A co z internetem typu Sferia, gdzie też dostaje się modem i można go
    > przenieść w inne miejsce, choć w umowie jest napisane, że usługa będzie
    > świadczona w określonym lokalu?

    Ustawa mówi o odliczeniu "wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu
    użytkowania sieci Internet w lokalu (budynku) będącym miejscem
    zamieszkania podatnika".
    Teoretycznie pozostaje udowodnienie że się nie korzysta np. z iplusa
    poza lokalem i sprawa załatwiona.
    Ktoś chce spróbować i nam opowiedzieć jak poszło?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2008-05-28 07:57:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > zamieszkania podatnika".
    > Teoretycznie pozostaje udowodnienie że się nie korzysta np. z iplusa

    Czyli - według Ciebie - korzystanie z internetu jednocześnie w lokalu
    oraz poza nim uniemożliwia już odliczenie?

  • 14. Data: 2008-05-28 08:12:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2008, Liwiusz wrote:

    > Czyli - według Ciebie - korzystanie z internetu jednocześnie w lokalu oraz
    > poza nim uniemożliwia już odliczenie?

    Nie wiem jak zdaniem Maddy, ale IMVHO "oczywiście nie".
    Znaczy można (teoretycznie) odliczać. Tylko niekoniecznie cały.

    Przezornie objaśniam, nim ktoś źle zrozumie moją odpowiedź, na
    przykładzie hipotetycznej decyzji US: "...częściowe korzystanie w lokalu,
    z uwzględnieniem wyższej wartości użytkowania poza lokalem, uznaje
    iż 99,7% wartości związana jest z możliwością korzystania poza lokalem,
    uznając za prawidłowe odliczenie w pozostałej części..."
    Wersja druga: "...braku dowodów proporcji korzystania w lokalu i poza
    lokalem, nie uważa za prawidłowe dokonanie odliczenia..." (znaczy odliczać
    w tej wersji można, tylko podatnik winien że dowodów nie przedstawił).
    :P

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-05-28 08:28:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czyli - według Ciebie - korzystanie z internetu jednocześnie w lokalu
    > oraz poza nim uniemożliwia już odliczenie?

    Zgodnie z literą prawa musiałbyś określić ile kosztuje używanie w lokalu
    a ile poza. Jeżeli się nie da to odliczyć nie możesz, bo to na Tobie
    spoczywa ciężar udowodnienia, że masz prawo do odliczenia.
    Uprawdopodobnienie nie wystarczy.

    Może weź napisz o wiążąca interpretację.
    Ktoś musi być pierwszy i wybulić te 7 dyszek, MF z własnej inicjatywy i
    dobrego serca jej nie wyda, a mnie to akurat nie boli.

    Praktyka jest taka, że odliczenia iplusa czy innego mobilnego Ci nie
    przepuszczą.
    Może Ci sie udać gdy będziesz miał taka usługę której urzędnicy nie
    znają, w szczegóły techniczne raczej nikt nie wnika, USy nie maja
    specjalistów od telekomunikacji to tych spraw, to jest drobnica.
    Jak powiesz że do tego potrzebna fizyczna linia w mieszkaniu to pewnie
    Ci się uda, bez względu na inne technicznie możliwe konfiguracje.
    USy wymagają żeby na fakturze było miejsce świadczenia usługi. Nie ma
    miejsca świadczenia usługi przy mobilnym internecie.
    Ze znanych mi przypadków nikomu nie przepuścili iplusa ani blueconnecta.
    Możesz tylko liczyć, że nie skontrolują co odliczyłeś.
    Możesz też sie dowoływać, iść do sądu itp.

    Nie słyszałam żeby ktoś to już zrobił, więc nie wiemy co będzie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2008-05-28 08:31:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > Praktyka jest taka, że odliczenia iplusa czy innego mobilnego Ci nie
    > przepuszczą.

    Ja takiego internetu nie odliczam (w ten sposób), więc mi też
    wszystko jedno :)

> [...]
    > USy wymagają żeby na fakturze było miejsce świadczenia usługi. Nie ma
    > miejsca świadczenia usługi przy mobilnym internecie.

    Ale mam też internet jak najbardziej kablowy (UPC), a na fakturze nie
    ma miejsca świadczenia usługi. Nie mogę odliczyć?

  • 17. Data: 2008-05-28 09:05:41
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Maddy napisał(a):

    > Tych nie można odliczyć. Nie są zainstalowane "w miejscu".
    > Możesz próbować się szarpać ale na razie chyba wszystkie US stoją na
    > stanowisku że przenośny internet to nie ten internet z ustawy.

    Chyba jednak nie wszystkie.
    http://pit.dobry.pl/forum07/index.php?akc=show&th=15
    12&page=
    (na dole strony)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 18. Data: 2008-05-28 12:27:44
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    witek pisze:

    > było wziąć internet na siebie.

    Niestety operator wymaga podpisania umowy z właścicielem mieszkania.

    Adam Kłobukowski

  • 19. Data: 2008-05-28 12:30:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Kłobukowski pisze:

    > Niestety operator wymaga podpisania umowy z właścicielem mieszkania.

    A jak mieszkanie należy do spółdzielni, to ze spółdzielnią podpisuje?

  • 20. Data: 2008-05-28 12:32:21
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Wróć.
    > Proponuję skreślić słowo "oczywiście" - między odliczającymi internet
    > całkiem sporo jest lokatorów którzy są najemcami i mają umowę
    > internetową 'na siebie'.
    > To co piszesz to pewnie prawda, ale nie "oczywiście"!
    > IMVHO "jest problem" - skoro płacisz wynajmującemu, to on musiałby zostać
    > dostawcą internetu. Może być niechętny ;)

    W sensie? DG chyba nie musi do tego zakładać, zezwoleń też chyba nie
    potrzeba. Może wystarczyłaby umowa o 'udostępnieniu łącza'? W sensie "A
    zobowiązuje się do udostępnienia łącza B w miejscu C, B zobowiązuje się
    do ponoszenia związanych z tym kosztów".

    +NIP 3 i jesteśmy w domu?

    Adam Kłobukowski