  • 21. Data: 2008-05-28 17:48:36
    Temat: Re: Odliczenie internetu - wynajęte mieszkanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale mam też internet jak najbardziej kablowy (UPC), a na fakturze nie
    > ma miejsca świadczenia usługi. Nie mogę odliczyć?

    Możesz, tylko w razie kotroli będziesz się bujał z operatorem o papierek
    z informację gdzie usługa była świadczona.

  • 22. Data: 2008-05-28 21:27:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2008, Adam Kłobukowski wrote:

> [...]
    [...]
    > Niestety operator wymaga podpisania umowy z właścicielem mieszkania.

    To jest zwyczajnie NIEMOŻLIWE.
    W ten sposób ładnych parę milionów osób będących najemcami mieszkań
    komunalnych, spółdzielczych, zakładowych i podobnych byłoby w praktyce
    "odciętych od internetu".
    Bo w to, że prezydent miasta (lub wskazany przez niego pracownik
    działu nieruchomości komunalnych) podpisywałby umowy na internet
    "na mieszkania lokatorów" pewnie nie wierzysz :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-05-28 21:37:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > W sensie? DG chyba nie musi do tego zakładać, zezwoleń też chyba nie
    > potrzeba.

    Zezwoleń nie trzeba, ale potrzebne jest zgłoszenie.
    A do zgłoszenia stosowny urząd (nie pamiętam jak toto się nazywa,
    siakiś następca PARu) zgłosi sprzeciw (co stanowi zakaz dokonywania
    czynności), jeśli składający zgłoszenie (osoba fizyczna, osoba prawna,
    w tym stowarzyszenie czy inny twór prawny) nie złoży informacji
    o zarejestrowaniu "udostępniania internetu".
    A osoba fizyczna AFAIK może takiej rejestracji dokonać *wyłącznie*
    w ramach DG. Jak się mylę, to poproszę o komentarz.

    > Może wystarczyłaby umowa o 'udostępnieniu łącza'?

    Ale to jest ŚWIADCZENIE USŁUGI!
    A usługi, szczególnie usługi ciągłej, nie bardzo da się świadczyć bez
    "wykonywania w sposob zorganizowany i ciągły".
    To ostatnie zaś przepisałem z definicji DG... z ustawy, mam przed nosem
    otwartą z okazji sąsiedniego wątku, link:
    http://www.gofin.pl/5,45,46916,0.html

    > W sensie "A
    > zobowiązuje się do udostępnienia łącza B w miejscu C, B zobowiązuje się do
    > ponoszenia związanych z tym kosztów".

    "B wzywany jest celem złożenia wyjaśnień z jakiego powodu nie dokonał
    rejestracji prowadzonej działaności, polegającej na usługowym, odpłatnym
    udostępnianiu internetu..." :O
    I potem numer z KW, KKS badź innej ustawy, zależnie czy wzywającym będzie
    US, ZUS, PG policji (pewnie się nie porwą na śledztwo, ale nim zamiast
    zgłoszenia trzeba było dostawać zezwolenie a zamiast wykroczenia
    było to przestępstwo zagrożone karą coś co 2 czy 3 lat odsiadki, to
    było kilka głośnych "akcji" :>).

    pzdr, Gotfryd